رونمایی 20 قلم داروی جدید

رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی ۲۰ دارو شامل رادیو داروها، داروهای ضد سرطان، تکسین دهنده، داروی تزریقی تشخیص سرطان پروستات، محلول چشمی، یک داروی طب سنتی و ۱۱ کالای تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام بزودی با افزایش تولید وارد بازار دارویی کشور می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سیدحیدر محمدی روز یکشنبه در افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، افزود: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ارزش افزوده در کشور تلقی و در جهت حمایت از تولید فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: امسال به همت این شرکت ها ۳۳ تجهیزات پزشکی، ۱۷قلم دارو و هشت قلم طب سنتی در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است و با ادامه حمایت دولت، افزایش تولید انبوه، بزودی جشن خودکفایی را خواهیم گرفت.

ارزبری یک میلیون دلاری با تولید ۲۱ درصدی داروها

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۱ درصد داروها ارزبری بالای یک میلیون دلار داشتند که ۱۰ درصد آنها بالای ۳ میلیون دلار بودند، اظهار داشت: هرچه به سمت توسعه دانش بنیان‌ها برویم، عمق تولید بیشتر شده و هزینه تمام شده کمتر می‌شود.

محمدی سیاست وزارت بهداشت را حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب ۲۰ درصد نیاز دارویی کشور در شرکت های داخلی تولید می شد اما امروز به بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به وجود ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در کشور، بر اتصال حلقه آموزش و پژوهش به صنعت دارویی کشور تاکید کرد و گفت: مراکز رشد دانشگاهی و هسته‌های فناوری و پارک های علم و فناوری رو به افزایش است. و امیدواریم با حمایت های دولت شاهد توسعه فناوری در کشور باشیم و بزودی جشن خودکفایی را داشته باشیم.

تهیه کیت غربالگری نوزادان می تواند ۵۶ بیماری متابولیک را شناسایی کند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این آیین یکی از محورهای فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای کشورمان را کمک به تشخیص و درمان بیماران ذکر کرد و با بیان اینکه امروزه ۲۲ محصول در این سازمان در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد، اظهار داشت: یکی از این محصولات کیت غربالگری نوزادان است که تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود و می توان با استفاده از آن ۵۶ بیماری متابولیک را در نوزادان شناسایی کرد.

محمد اسلامی با بیان اینکه استفاده از این فناوری هزینه های درمان را کاهش و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد، از وزیر بهداشت خواست تا دستور لازم را برای استفاده از این کیت‌های غربالگری صادر کند.

وی تولید رادیو دارو را نیازمند برخورداری از دانش و صنعت هسته ای دانست و گفت: بدون غنی‌سازی اورانیوم صنعت هسته ای معنا و مفهوم ندارد و کسانی که می‌گویند صنعت هسته‌ای موجب عقب ماندگی کشور است باید به این مهم توجه کنند که صنعت هسته‌ای شکافنده مسیر توسعه علم و فناوری است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امروز نام جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته ای می درخشد، افزود: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی، تحول اساسی در حوزه دارویی ایجاد کرده است به طوری که این ظرفیت را داریم سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی داشته باشیم.

اسلامی به ورود صنعت هسته ای به حوزه فناوری پلاسما و استفاده از آن در درمان بیماری ها اشاره کرد و گفت: حوزه پلاسما می‌تواند علاوه بر استفاده در بخش کشاورزی و صنعت، از پلاسماتراپی برای درمان سرطان و زخم‌های بدخیم به ویژه دیابت، استفاده شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر نتیجه تحقیقات در مورد پلاسما را وارد مرحله عملیاتی برای درمان سرطان کردیم.

 

رتبه ممتاز ایران در حوزه سلامت در نگاه مجامع بین المللی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این آیین گفت: حضور ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و رونمایی از ۲۰ قلم دارو در این نمایشگاه دستاورد بزرگی بوده و حوزه سلامت از لحاظ آموزش پزشکی، درمان و افزایش تخت های بیمارستانی و تولید در خودکفایی دارو همواره مورد توجه قرار گرفته است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: ایران در دستیابی به افزایش تخت‌های بیمارستانی و دسترسی مردم به پزشکان در منطقه و دنیا رتبه ممتازی دارد، سرمایه گذاری ۴۰ ساله در حوزه سلامت باعث توانمندی ما شده و می توانیم در حوزه صادرات نیز کوشا باشیم.

 

رونمایی 20 قلم داروی جدید

معاون رییس جمهور گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، صادرات را مدنظر قرار داده و پیش بینی می شود میزان این صادرات به خصوص در بخش دارو و تجهیزات پزشکی سه برابر شود.

دهقان ادامه داد: توجه ویژه به توسعه بازار و صادرات محصولات سلامت باید مورد توجه دستگاهها قرار گیرد و امروز باید برای کشور علاوه بر اقتدار، ثروت آوری نیز داشته باشد.

وی گفت: همه کشورهای دنیا دنبال آن هستند که محصولات راهبردی حوزه سلامت به خصوص در همه گیری بیماریها از جمله کرونا داشته باشند و ایران در این زمینه خوب عمل کرد و ما از نظر دنیا فرصت ویژه از لحاظ در دسترس بودن، ارزان بودن هستیم و خواهان مشارکت با ما برای تولید محصول مشترک هستند.

وی تصریح کرد:باید کاری کنیم دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی باکیفیت و اثر پذیری داشته باشد تا مردم پشتیبان حمایت از تولید داخل باشند تا از واردات جلوگیری شود و وظیفه داریم بطور شبانه روزی جهادی کار کنیم تا در قلب و باور مردم داروی ایرانی استاندارد و اثربخش تر و با قیمت مناسب تر باشد.

 

دومین نمایشگاه سلامت بنیان گشایش یافت

دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی(سلامت بنیان) امروز با حضور وزیر بهداشت، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی،  روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، رییس سازمان غذا و دارو و جمعی از مقامات خارجی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گشایش یافت.

در این دوره از نمایشگاه سلامت بنیان، حضور و استقبال شرکت های فناور و دانش بنیان نسبت به سال گذشته، افزایش یافته و در این نمایشگاه، ۲۰ محصول جدید دانش بنیان شامل ۱۱ قلم دارو، ۲ فرآروده طبیعی و سنتی و ۷ مورد تجهیزات و ملزومات پزشکی رونمایی می شود.

در دومین دوره نمایشگاه سلامت بنیان علاوه بر شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه های دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی، تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد علم و فناوری سلامت حضور دارند.

برپایی میز خدمت سازمان غذا و دارو با حضور رییس سازمان غذا و دارو، معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان از دیگر ویژگی های این دوره از نمایشگاه سلامت بنیان است.

دومین دوره نمایشگاه سلامت بنیان در روزهای یکشنبه تا سه شنبه ۲۴ تا ۲۶ دیماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر: 86779

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0