9 مهر 1402 - 3:07 ب.ظ

آمادگی وزارت رفاه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده دارو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت دخالت حداقلی است و در وزارت رفاه به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در کشور برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی آمادگی کافی وجود دارد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) با اشاره به ارتقای چشمگیر نظام سلامت پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ورود دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف سبب بروز خلاقیت و نوآوری در کشور شد.

وی افزود: یکی از عرصه‌های مهم و توسعه‌یافته، حوزه سلامت و بهداشت است که دانشمندان ایرانی توانستند به موفقیت‌های فراوانی دست یابند.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقای بهداشت منجر به افزایش نرخ امید به زندگی شده است، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز جوانان و نخبگان ایرانی توانستند صنایع مختلفی را در کشور برای تسهیل درمان راه‌اندازی کنند.

وزیر رفاه اجتماعی تأکید کرد: افزون بر ۹۸ درصد نیاز کشور به دارو در داخل تأمین می‌شود و باید همین روند خودکفایی در حوزه مواد اولیه نیز دنبال شود.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای رونق تولید دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: در عرصه صادرات نیز تلاش می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها و با افزایش قدرت رقابت در سطح جهان به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم.

کد خبر: 81909

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0