7 خرداد 1402 - 5:00 ب.ظ

تکلیف اعتراض استقلال به ناکامی در اخذ مجوز حرفه‌ای

کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای این هفته با برگزاری جلساتی اعتراض باشگاه استقلال و سایر تیم‌ها را به عدم اخذ مجوز حرفه‎ای بررسی می‌کند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فصل فوتبال ایران چهارشنبه‌شب با برگزاری فینال جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس به پایان می‌رسد و این در حالی است که تکلیف وضعیت نمایندگان کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان همچنان مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز به صورت رسمی درباره تیم‌های موفق و ناموفق در فرآیند اخذ مجوز حرفه‌ای، اظهارنظر رسمی نکرده‌است.

با این حال اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که به جز استقلال، بقیه باشگاه‌های دارای بخت سهمیه مانند پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و نساجی توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای را به دست بیاورند اما آبی‌پوشان مثل فصل گذشته نتوانستند از کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای تائیدیه بگیرند و با توجه به استانداردها و آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) رد شده‌اند.

باشگاه استقلال پس از ناکامی در کسب مجوز حرفه‌ای از کمیته بدوی، به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای شکایت کرده‌ و قرار است این کمیته در طول هفته جاری با برگزاری چند جلسه اعتراض باشگاه‌ها از جمله استقلال را بررسی کند.

پس از بررسی شکایت استقلال، کمیته استیناف اوایل هفته آینده نظرش را درباره مجوز حرفه‌ای استقلال اعلام می‎کند. شنیده می‌شود با پایان بررسی شکایات در کمیته استیناف، اوایل هفته آینده فدراسیون فوتبال پس از ارسال اسامی باشگاه‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی باشگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شده‌اند را در سایت فدراسیون به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

ای‌اف‌سی نیز پس از دریافت فهرست فدراسیون‌ها، ظرف یک ماه نسبت به راستی‌آزمایی اقدام می‌کند و اواسط تیرماه به طور رسمی اسامی نهایی تیم‌هایی که توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای کسب کنند، اعلام می‌شود تا پرونده کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های آسیایی برای لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بسته شود.

کد خبر: 76788

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0