7 آبان 1402 - 11:00 ق.ظ

افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب در ۳۷ روز ابتدایی سال آبی جاری

وضعیت حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور بیانگر آن است که در ۳۷ روز ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا پایان ششم آبان) با رشد ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌بخشی از تامین آب مورد نیاز کشور از منابع سطحی و سدها انجام و بخش دیگر که حدود ۶۵ درصد است از منابع زیرزمینی تامین می‌شود. سدها و منابع آب‌های سطحی ۴۵ درصد نیاز آبی کشور را تامین می‌کند.

آب تامین شده در بخش‌های شرب و بهداشت، کشاورزی و بخش کوچکی هم توسط صنایع مصرف می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت خروجی آب از سدهای کشور نشان از آن دارد که میزان مصرف در ۳۷ روز ابتدایی سال آبی با وجود کاهش دمای هوا افزایشی بوده است.

در همین زمینه، سخنگوی صنعت آب کشور درباره میزان خروجی آب از سدهای کشور گفت: خروجی سدهای کشور از ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به سه میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است که نشان می‌دهد میزان تامین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته با ۳۳ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، «فیروز قاسم‌زاده» با بیان اینکه حجم آب ورودی به سدهای کشور در روز گذشته (۶ آبان) معادل یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده، ادامه‌داد: این میزان نشان‌دهنده رشد ۳۶ درصدی ورودی سدهای کشور است.

وی افزود: ورودی سدهای کشور در سال گذشته در همین روز، یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب بود.

سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه کل حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۲ معادل ۲۰ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان، در روز مشابه سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه‌داد: این میزان، معادل ۴۰ درصد پُرشدگی است و نشان می‌دهد که حجم آب موجود در سدهای کل کشور ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

چندی پیش گزارش‌های منتشر شده از وضعیت سدهای تهران نشان از وضعیت نامطلوب این سدها به‌ویژه در بخش شرقی استان داشت.

کد خبر: 83373

نویسنده: : رامین اسماعیلی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0