نویسنده: رامین اسماعیلی

اقتصادی
30 آذر 1402 - 1:00 ب.ظ

پیگیری مالیات خانه‌های خالی در دولت فعلی

بر اساس آخرین اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ هزار واحد بوده که برای این تعداد خانه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات محاسبه شد.

اجتماعی
27 آبان 1402 - 12:00 ق.ظ

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:

جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان و چگونگی تخصیص این سهام پرداخت و گفت: همه شرکت‌ها به تدریج وارد بورس می‌شوند و یک نظام ایمن برای تقدیم این سهام به فرهنگیان طراحی شده است.

اقتصادی
7 آبان 1402 - 11:00 ق.ظ

افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب در ۳۷ روز ابتدایی سال آبی جاری

وضعیت حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور بیانگر آن است که در ۳۷ روز ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا پایان ششم آبان) با رشد ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

اقتصادی
3 آبان 1402 - 9:00 ق.ظ

سیاست تثبیت بانک مرکزی چگونه انتظارات تورمی را تعدیل کرد؟

طبق آخرین آمار اعلامی بانک مرکزی، سرعت رشد حجم پول در پایان مهر ماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان مهر ماه سال گذشته به ۳۹ درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش چشمگیر تب انتظارات تورمی جامعه بر اثر ثبات شش ماهه بازارها در نتیجه اجرای سیاست تثبیت است.

اقتصادی
25 مهر 1402 - 11:00 ق.ظ

اعلام قیمت‌های علی‌الحساب خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت است

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در حالی شورای رقابت مدعی است که در جریان قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی نبوده که مصوبه "کارگروه خودروی این شورا "حاکی است اعلام مجوز قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی با مصوبه این بخش اجرا شده، اما شورای رقابت نمی‌خواهد این موضوع را قبول کند.

اقتصادی
16 مهر 1402 - 11:00 ق.ظ

رشد ۸ درصدی محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ تا پایان مرداد

مجموع تولید محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ از ابتدای امسال تا پایان مرداد با رشد هشت درصدی همراه شد.

اقتصادی
8 مهر 1402 - 10:30 ق.ظ

بورس کالا یکی از نهادهای رسمی بازار مالی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می‌دانم وزیر راه و شهرسازی هم مخالف بورس کالا باشد، یعنی هیچ‌کس در کشور نمی‌تواند بورس کالا را رد کند، زیرا این بورس از نهادهای مالی رسمی کشور است و باید تقویت شود.

اقتصادی
5 مهر 1402 - 10:00 ب.ظ

با بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان انجام می‌شود؛

افزایش تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل در کشور

در پایان هفته جاری، از واحد تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود و تولید گازوئیل روزانه ۱۶ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.