29 شهریور 1402 - 10:30 ق.ظ

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

افتتاح یادمان پنج شهید گمنام ارتفاعات الوند

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس یادمان پنج شهید گمنام ارتفاعات الوند به عنوان پایگاه فرهنگی افتتاح می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، از کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سرهنگ هادی آزادی مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: پویش نذر خون به نیابت از شهید حاج حسین همدانی همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره شهدا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی طی هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است، افزود: در این هفته بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در قالب بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه خواهیم داشت.

آزادی با بیان اینکه هر جایی برنامه‌ها با کیفیت برگزار شود مردم استقبال خواهند کرد که موید آن حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر در برنامه فصل شیدایی بود، بیان کرد: در این هفته سرکشی از خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، حماسه عملیات کمان ۹۹،  بزرگداشت شهدای سلامت و … را داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار سرکشی از خانواده شهدا و تقدیم “نشان سرو” طی شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: رژه نیروهای مسلح روز ۳۱ شهریورماه در مرکز استان و پنج شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدا در ۲۱۰ مزار شهدا در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس را جمعه ۳۱ شهریورماه خواهیم داشت.

وی به برگزاری جشن‌های “افتخار من” و ارتباط نسل‌های گذشته در ۲۵۰۰ مدرسه اشاره کرد  و  گفت: از پنج جلد کتاب دفاع مقدس در این هفته رونمایی می‌شود.

آزادی برگزاری مسابقات ورزشی، تئاتر خیابانی و اجرای نمایش سرود، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی هم در برنامه است.

وی با اشاره به افتتاح یادمان پنج شهید گمنام ارتفاعات الوند به عنوان پایگاه فرهنگی گفت: پیکر قریب به ۴۳۴ شهید استان هنوز برنگشته که برای نخستین بار یادمانی برای شهدای مفقود‌الاثر رونمایی می‌شود و ساخت یادمان شهدای بمباران انبار نفت نیز در برنامه قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر: 81427

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0