6 تیر 1402 - 1:03 ب.ظ

اصلاح دستورالعمل انتخاب جهادگران نمونه

قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تشریح برنامه‌های مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد گفت: دستورالعمل انتخاب جهادگران نمونه اصلاح شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حسن فارسی درباره زمان و محور برنامه‌های ستاد مرکزی گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: اسفندماه سال گذشته، مقدمات کار در معاونت هماهنگی و امور مجلس شروع شد؛ از آنجا که آخرین نسخه دستورالعمل انتخاب جهادگران نمونه، مربوط به ۶ سال قبل است، باوجود محاسنی که داشت؛ اما همکاران جهادگر و رؤسای واحدهای سازمانی به آن انتقادهایی داشتند که تاکنون جمع‌بندی راجع به آن صورت نگرفته و بیشتر در جریان گفتگوها به آن اشاره‌شده بود.

وی افزود: لذا معاونت هماهنگی و امور مجلس طی فراخوانی از واحدهای سازمانی خواست تا نظرات کارشناسی‌شان را به‌صورت مکتوب در اختیار معاونت قرار دهند. این اتفاق افتاد که جا دارد از واحدهای سازمانی که در این امر مشارکت مسئولانه داشتند، قدردانی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی ادامه داد: نظرات، دقیق و ارزشمند بود و واحدهای سازمانی کوشیده بودند پیشنهادها و اصلاحاتی را ارایه کنند تا دستورالعمل منطبق با اهداف عالیه جهاد دانشگاهی و در مسیر انتخاب بهترین‌ها به‌عنوان جهادگر نمونه کشوری و عضو تراز نهاد جهاددانشگاهی عمل کند.

 

اصلاح دستورالعمل انتخاب جهادگران نمونه

فارسی تصریح کرد: در کنار این فراخوان و نظرخواهی، باهدف بهره‌مندی از مشارکت حداکثری معاونت‌های دفتر مرکزی و واحدهای سازمانی، موضوع طرح ایده‌ها و افتتاح یا رونمایی از فعالیت‌ها، دستاوردها و اقدامات ویژه در ایام سالگرد ۴۳ سالگی جهاد دانشگاهی مطرح شد و به‌نوعی قصد داشتیم در خرداد ماه و آغاز به کار رسمی ستاد مرکزی گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، مقدمات کار فراهم شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی بیان کرد: در همین رابطه اولین جلسه ستاد مرکزی در ۲۳ خرداد ماه و به فاصله هشت ‌هفته مانده تا ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف ستادی برگزار شد؛ طبعاً با توجه به تجربه ادوار مختلف برگزاری آیین‌های گرامیداشت، ستادهای استانی نیز با حضور رؤسا، معاونان و نمایندگانی از اعضای هر واحد سازمانی در سراسر کشور برای برنامه‌ریزی بهتر تشکیل می‌شود.

وی درخصوص اصلاح دستورالعمل انتخاب جهادگر نمونه گفت: با توجه به فرصت و محدودیت زمانی، پس از جمع‌بندی نظرات اخذشده از معاونت‌ها و واحدهای سازمانی تابعه در خصوص دستورالعمل، بحث و بررسی آن در شورای معاونان انجام شد و درنهایت در جلسه ۲۲ خرداد به تصویب رسید.

فارسی افزود: دستورالعمل جدید هم به لحاظ سهمیه‌بندی و افزایش سقف تعداد نفرات معرفی‌شده متناسب با تعداد اعضای شاغل در هر واحد سازمانی و هم در بسیاری از شاخص‌های اختصاصی هر حوزه و نیز فرآیند انتخاب، به واقعیت و الگوی مطلوب نزدیک‌تر شد. تعدادی از پیشنهادها به دلیل محدودیت زمانی و نبود امکان مهیا شدن بستر اجرایی، به دوره بعدی انتخاب موکول شد که ازجمله آن، الکترونیکی شدن همه اجزای فرآیند ارسال مدارک و مستندات منتخبان به ستاد بود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی درباره فرآیند معرفی منتخبان واحدهای سازمانی و ستادی اظهار داشت: دستورالعمل جدید به همراه کاربرگ‌های ضمیمه‌ به همه واحدهای سازمانی ارسال‌شده و قرار است واحدهای سازمانی تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۰ تیرماه کاربرگ‌های تکمیل‌شده مربوط به هر فرد منتخب، صورتجلسه امضاشده انتخاب جهادگران نمونه سال ۱۴۰۲ در واحد سازمانی، شرح مختصری از اقدام درخور توجه و ویژه فرد منتخب، مصادیق بارز ملاک‌های عمومی (به‌عنوان مکمل کاربرگ‌های کمّی) را به همراه مستندات دقیق مرتبط با ملاک‌های اختصاصی قیدشده در دستورالعمل برای ستاد ارسال کنند.

فارسی بیان کرد: در ادامه فرآیند، اسامی منتخبان واحدهای سازمانی و حوزه‌های ستادی را به لحاظ تطابق با مفاد دستورالعمل موردبررسی اولیه قرار می‌دهیم و سپس جداول و مستندات را به معاونت‌های ذی‌ربط جهت بررسی دقیق ارجاع خواهیم داد. این فرآیند با تشکیل کارگروهی در هر معاونت با حضور معاون، مدیران کل و نماینده معاونت هماهنگی ادامه پیدا می‌کند. اسامی نهایی شده در معاونت‌ها با اعمال چند برابر ظرفیت سهمیه هر حوزه به شورای انتخاب که متشکل از شورای معاونان و سه نفر از رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی می‌رود و درنهایت جهادگران نمونه کشوری در سال ۱۴۰۲ انتخاب خواهند شد.

وی در پایان گفت: بدون تردید محور تمام برنامه‌های گرامیداشت سالگرد جهاددانشگاهی، تبیین دلایل موفقیت و پیشتازی این نهاد بر مبنای توجه به اصل رویش و پرورش سرمایه‌های انسانی مؤمن، متعهد، کارآمد و متخصص و دلبسته به آرمان‌های انقلاب است و البته در کنار آن، رصد و پایش نقاط آسیب‌پذیر و پرهیز از کارهای جزیی و غیرعمیق که امیدوارم با یاری خداوند متعال بتوانیم در ستاد مرکزی و هم‌چنین ستادهای استانی به بهترین نحو، این مهم را به انجام رسانیم.

کد خبر: 77479

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0