30 فروردین 1402 - 10:10 ب.ظ

استقبال وزیر علوم از پیشنهاد اجرای فرصت مطالعاتی اساتید جوان در جهاد دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیشنهاد رییس جهاد دانشگاهی برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید جوان در این مجموعه دارای فعالیت‌های علمی و فناورانه متنوع و گسترده در سطح کشور استقبال کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ محمدعلی زلفی گل وزیر علوم روز چهارشنبه میزبان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و برخی مدیران ارشد این نهاد در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

وجود فرصت مطالعاتی برای اساتید جوان در جهاددانشگاهی
رییس جهاد دانشگاهی در ابتدای این نشست مشترک با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اظهارکرد: بر اساس اساسنامه یکی از اهداف و ماموریت‌های جهاددانشگاهی ارتباط مناسب بین صنعت و موسسات خدماتی با دانشگاه است که در این زمینه ظرفیتهای خوبی در جهاددانشگاهی فراهم است.

حسن مسلمی نائینی، با اشاره به امکان فرصت مطالعاتی برای اساتید جوان در مجموعه های وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی در سطح کشور این امکان وجود دارد تا فرصت مطالعاتی را برای اساتید جوان در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی این نهاد ایجاد کنیم.

استقبال وزیر علوم از پیشنهاد اجرای فرصت مطالعاتی اساتید جوان در جهاد دانشگاهی

وی در ادامه به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و آمادگی آنها برای اشتغال از جمله فعالیت هایی است که توسط جهاددانشگاهی دنبال می شود.
مسلمی نائینی با اشاره به فعالیت سه پارک علم و فناوری زیر نظر جهاددانشگاهی گفت: در پارک‌های علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، زمینه خوب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور ایجاد کرده‌ایم.
وی همچنین با اشاره به طرح “ایران مرز پرگهر”که چندین سال است توسط جهاددانشگاهی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: در این طرح دانشجویان در اردوهای راهیان پیشرفت با دستاوردهای محققان کشورمان آشنا می‌شوند.
رییس جهاددانشگاهی همچنین به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این طرح جهاددانشگاهی سعی کرده است در راستای اجرای منویات رهبری زمینه‌ای را برای گفت وگوی دانشجویان عملیاتی کند.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در این دوره مشاور بانوان منصوب شده است عنوان کرد: در حوزه‌های عفاف و حجاب، کارهای فرهنگی و دیگر زمینه‌های فعالیت جهاددانشگاهی آماده همکاری با مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستیم.

حمایت وزیر علوم از اردوهای راهیان پیشرفت و فن فرهنگ
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با استقبال از پیشنهاد رییس جهاددانشگاهی برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید جوان در مجموعه جهاددانشگاهی عنوان کرد: موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه اهمیت بسیاری دارد و شاید همه جا این امکان وجود نداشته باشد که اساتید دانشگاه به طور مستقیم در صنعت حضور داشته باشند که از ظرفیت جهاددانشگاهی می توان در این حوزه استفاده کرد.

 

محمدعلی زلفی گل با اشاره به سخنان شب گذشته رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند باید رشته های دانشگاهی مورد نیاز جامعه باشند و در این رابطه نیز لازم است در دو دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر یزد جهاددانشگاهی رشته هایی تدوین شود که کاربردی و مورد نیاز جامعه بوده و خروجی این دانشگاه‌ها با سایر دانشگاه ها تفاوت داشته باشد.

وی تشکیل جهاددانشگاهی را بسیار با مفهوم دانست و گفت: پیشنهاد اجرای اردوهای راهیان پیشرفت و فن فرهنگ که در این جلسه مطرح شد را بسیار ارزشمند دانست و گفت: وزارت علوم از اجرای این طرح ها حمایت می‌کند.

عضو هیات امنای جهاددانشگاهی همچنین با تقدیر از فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی به مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) اشاره و فعالیت‌های این مرکز جهاددانشگاهی را بسیار مناسب و دقیق ارزیابی کرد.

وی با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده در این نشست مشترک گفت: جهاددانشگاهی در استان های مختلف ظرفیت بسیار خوبی دارد و اجرای طرح‌هایی در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه و فرصت مطالعاتی اساتید جوان فرصت برای ما و هم برای جهاددانشگاهی است و این نهاد می‌تواند از ظرفیت‌ها اساتید استفاده مناسبی در اجرای پروژه‌هایش داشته باشد.

معاونین جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه مسائلی همچون راه‌اندازی شبکه قرارگاهی دولت دانش و شبکه فن فرهنگ، حمایت از دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی همچون سایر دانشگاه های دولتی و ضرورت حمایت از اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی با وزیر علوم درمیان گذاشتند.

کد خبر: 76061

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0