23 دی 1402 - 3:10 ب.ظ

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

۸ میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در آذر امسال، سه میلیون عدد قرص وارفارین در سراسر کشور توزیع شد و به طور کلی در یک ماه آینده، هشت میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سجاد اسماعیلی روز شنبه در گفت و گویی از ورود یک محموله ۲ میلیون عددی قرص وارفارین در هفته آینده خبر داد و افزود: اکنون ۶ میلیون عدد از این قرص از گمرک ترخیص و مراحل کیفی آن در حال بررسی است و در صورت تایید، از هفته جاری در کشور توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: به طور کلی مصرف داروی وارفارین در کشور کاهش یافته و در ماه گذشته نیز سه میلیون عدد در سراسر ایران توزیع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه اگر شرکتی درخواست تولید قرص وارفارین داشته باشد در صورت داشتن استانداردهای لازم اجازه تولید داده می‌شود، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو پس از بررسی‌های لازم در صورت داشتن استانداردهای مقرر، به آن مجموعه اجازه تولید می‌دهد.

 

۸ میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود

وارفارین یک داروی ضدانعقاد برای پیشگیری از لخته شدن خون است و گاهی به این دارو، (رقیق‌کننده خون) گفته می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو نهم دی با اشاره به کاهش کمبودهای دارویی در ماه های اخیر و اینکه وضعیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری بهتر از سال گذشته است، اظهار داشت: داروهای وارفارین و متی مازول داروهایی بودند که در ماه‌های اخیر با کمبود مواجه بود که محموله‌هایی از این داروها توزیع و محموله‌های بعدی نیز تامین و توزیع خواهد شد.

کد خبر: 86732

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0