18 بهمن 1400 - 11:36 ق.ظ

وزیر بهداشت؛

۲۰ درصد مبتلایان اومیکرون کودک هستند

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۲۰ درصد موارد اومیکرون، مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر ۲ سال است.

به گزارش یاقوت نیوز، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین (ع)، این مرکز درمانی را یکی از بیمارستان‌های بزرگ شرق تهران دانست و افزود: این بیمارستان با توجه به تراکم جمعیتی در این منطقه به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت است که با توجه به شرایط حاکم در کشور و نگرانی‌ها در خصوص گسترش سوش امیکرون، نیاز به اتخاذ تدابیری ویژه و تجهیز این مرکز احساس شد.

وی از افتتاح بخش جدید مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های ویژه در بیمارستان به ۶۰ تخت رسیده است و نکته حائز اهمیت در این مرکز، وجود تخت‌های مراقبت ویژه اطفال است.

عین اللهی در خصوص دستگاه شتاب دهنده خطی و رادیوتراپی میکروسکوپی (X۹) که در این بیمارستان راه اندازی شده است، عنوان کرد: این دستگاه پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه پرتودرمانی است که برای اولین بار در مرکز درمانی دانشگاهی در استان تهران نصب و به بهره برداری رسیده و برای درمان انواع تومورهای سرطانی قابل استفاده است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در طرح ملی عدالت و تعالی در سلامت برای تأمین دستگاه‌های مورد نیاز مراکز درمانی و دسترسی تمام مردم در سراسر کشور به تجهیزات پیشرفته با همکاری سایر ارگان‌ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های عمرانی بیمارستان امام حسین (ع)، تصریح کرد: نقش خیرین در کنار حمایت وزارت بهداشت، در پیشبرد و راه اندازی پروژه‌های درمانی بی بدیل بوده و نظام سلامت همواره قدردان این عزیزان است.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: با شیوع سویه اومیکرون در سایر کشورها، سمینارهایی با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و اعلام آماده باش کامل صورت گرفت.

عین اللهی با تاکید بر لزوم تکمیل پوشش واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلای مردم به اومیکرون، اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده که ۹۰ درصد مردم دوز اول، ۸۰ درصد دوز دوم و ۲۸ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند. این آمار در تهران ۹۳ درصد تزریق دوز اول، ۸۵ درصد تزریق دوز دوم و ۳۵ درصد تزریق دوز سوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه به مردم برای رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن پرجمعیت از دیگر وظایف وزارت بهداشت است که مردم در طول ۳ هفته آینده باید بیشتر به این موارد توجه کنند.

کد خبر: 48508

منبع: مهر

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0