4 بهمن 1400 - 10:45 ق.ظ

حجت الاسلام بیگی عنوان کرد:

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی موسسه نهج البلاغه ایران و عراق

مدیر موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از نشست علمی موسسه علمی نهج‌البلاغه کربلا تحت نظارت عتبه‌ی امام حسین(علیه السلام) و موسسه نهج البلاغه استان اصفهان با هدف امضای تفاهم نامه همکاری و گسترش مناسبات علمی و پژوهشی میان موسسات علمی نهج البلاغه ایران و عراق خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛

حجت الاسلام علی اصغر بیگی گفت: در کشور عراق، حدود ۲۰۰ اثر جدید در حوزه نهج‌البلاغه  به مرحله طبع و انتشار رسیده است

و در ایران نیز، حدود ۱۵ هزار جلد پایان نامه وکتاب در این حوزه تالیف و گردآوری شده است که در نوع خود، نهضت علمی بزرگي بشمار می‌رود،

اما متاسفانه این آثار و فعالیت مراکز درگیر با این کتب، به صورت جزیره‌ای و از هم جداست که باید مقدمات پیوستگی فرهنگی و هم افزایی بین آنها  فراهم شود.

وی اظهار کرد: در عراق، مؤسسه علوم نهج‌البلاغه ایجاد شده که نتیجه تحقیقات این موسسه، تالیف آثار دقیق و عمیق علمی و موضوعی در نهج‌البلاغه بوده،

اما ورود آنها به ایران و بهره برداری از این آثار مفید، درگیر مجوزهای لازم از مبادی مربوطه داخلی است که امیدوارم مساعدت لازم برای تسهیل در این امر از سوی مراجع ذیربط صورت پذیرد.

وی با اشاره به لزوم نگاه علمی به نهج‌البلاغه و بهره برداری در مبانی آموزشی علوم انسانی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد: متاسفانه غفلت های حوزه و دانشگاه موجب شده که این کتاب عظیم که اثر معلم ثانی بشر، امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) است مهجور بماند که در دیداری که با نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی صورت گرفت و با گسترش تعاملات علمی، در تلاشیم که در جهت بهره‌مندی از این دریای علم و دانش، بیش از پیش بکوشیم.

در پایان، ضمن اهداء ۲۰۰ جلد از آثار علمی منتشره موسسه علمی نهج‌البلاغه کربلا به دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان،

در قالب تفاهم‌نامه‌ای همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و دانشگاه‌ها و موسسه علمی نهج البلاغه عراق گسترش یابد.

کد خبر: 47849

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0