14 دی 1400 - 6:00 ب.ظ

گزینشی عمل کردن روابط عمومی؛ ضربه مهلک بر بدنه سازمان

فرصت کمی تا پایان سال مانده و عملکرد هر سازمان و شرکت و ارگان با بررسی و تحلیل نقش روابط عمومی آن سازمان با رسانه ها ارزیابی می شود.

نرگس کاظمی ونهری– روابط عمومی یکی از مهمترین بخش ها در ادارات و سازمان ها و به شمار می رود که نقش بسیار مهمی نیز در موفقیت سازمان و نیل به اهداف مورد نظر دارد و کار روابط عمومی با خبرنگاری همراه است.

امروزه در جهانی هستیم که رسانه های مهم به عنوان سرمایه مطرح هستند و سرمایه اطلاعات محور در دستان سرمایه‌داران عرصه اطلاعات است.

اما در این میان  گروهی از مدیران و کارکنان روابط عمومی در کشور رسالت و مسوولیت اصلی خود را فراموش کرده اند و  فقط این عبارت را حفظ کرده اند که ” روابط عمومی به معنای پل ارتباطی میان سازمان و مردم یا افکار عمومی است”، اما در عمل به عمق مفهوم این تعریف آشنا نبوده یا اعتقادی ندارند و به کسب و کار خود در طول ساعات اداری می‌پردازند.

اطلاع رسانی، خبرنگاری، روزنامه نگاری، آگاهی بخشی به افکار عمومی یک حرفه و یک هنر است و باید مجموعه‌های روابط عمومی این تخصص و هنر را داشته باشند و فقط با کلمات و جملات بازی نکنند.

یکی دیگر از مسایلی که در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی ها به چشم می‌خورد گزینشی عمل کردن آنهاست. روابط عمومی برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها فقط با تعداد انگشت شمار و البته گلچین شده‌ای از رسانه‌ها ارتباط می‌گیرند که این مساله، موضوع اطلاع رسانی را به طور کامل تحت الشعاع قرار می‌دهد.

متاسفانه برخی روابط عمومی‌ها به دلیل ترس از انتقاد رسانه‌ها با برخی از رسانه‌ها ارتباطی ندارند و به تعبیری مانع این ارتباط می‌شوند؛ این در حالی است که روابط عمومی قوی و تخصصی آن است که به خود اعتماد دارد، بنابراین با همه یکسان عمل کرده و نه تنها واهمه‌ای از نقد و ایراد آن‌ها ندارد بلکه از انتقاد مناسب استقبال می‌کند.

اگر مدیران سازمانی می‌خواهند هنر مردم داری را تحقق بخشند، لازمه آن به کارگیری مدیران روابط عمومی کاردان، متخصص، بااخلاق و هنرمند در برقراری ارتباط با مخاطبان است.

تنش حاصل از نداشتن روابط عمومی های كارآمد در بسياري ابعاد مي تواند براي سازمان‌ها مشكل ساز شود.

نخست اينكه امور روابط عمومي با داشتن ايده هاي نو زنده است و اگر روابط عمومی يك سازمان قادر نباشد فكر وايده نو ايجاد كند عملا بود و نبودش علي السويه خواهد بود. مسئله مهم ديگر جايگاهي است كه  روابط عمومی صاحب تفكر و انديشه می تواند در تلطيف فضاي درون سازمانی و ايجاد انگيزه در ميان همكاران كه منجر به افزايش كارآیي مي شود، داشته باشد.

باید توجه داشت که در تنش ميان روابط عمومي يك سازمان و رسانه‌ها هميشه اين مديران و مجموعه سازمان هستند كه بيشترين ضرر را مي بينند و اين ضرر همان هجمه ها و انتقاداتي است كه متوجه آنها مي شود.

پس مدیران عالی هر مجموعه و سازمان باید در به کارگیری افراد باتجربه و کارآمد در روابط عمومی توجه ویژه ای داشته باشند تا افزایش بهره وری و نیل به اهداف را شاهد باشند.

کد خبر: 46912

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 1

باسلام سال هاست به دلیل استفاده نکردن از کارشناسان روابط عمومی صندلی های این مست مهم را در ادارات افراد غیر متخصص اشغال کردند و دانش آموخته های این رشته در جای دیگر مشغولند .مشکل از روابط عمومی ها به یکطرف موردمهمتر اینکه مدیران ما هم تربیت روابط عمومی ندارند .
الان سازمانی که در نوک پیکان آی تی قرار دارد مشاور رسانه ایش متاسفانه رسانه ای نیست پیدا کنید پرتقال فروش را