16 اردیبهشت 1403 - 11:29 ق.ظ

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در 11 شهر و روستای استان همدان

یاقوت نیوز-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  به نقل از روابط عمومی آبفا استان همدان؛ فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و  ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

بختیاری‌فر افزود: سال گذشته حدود ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ورود ميليون‌ها ليتر فاضلاب به رودخانه‌ها، درياها و منابع آب زيرزمينی باعث آلودگی شديد و خطرناک محيط زندگی انسان و ساير موجودات زنده می‌شود، بیان کرد: شبكه‌های جمع آوری فاضلاب از جمله تأسيسات زيربنايی در شهرها و روستاها هستند كه هدف آن انتقال و تصفيه فاضلاب توليدی به تصفيه‌خانه برای بی اثر كردن خطرات و تهديدات ناشی از دفع غيربهداشتی آن و در نهايت تأمين رفاه عمومی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه سيستم‌های جمع‌آوری فاضلاب به منظور جلوگيری از انواع آلودگی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گيرد، تصریح کرد: بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالايی از آلاينده‌های مختلف در محيط از طريق فاضلاب‌های خانگی، مردم را با خطرات بروز بيماری‌ها و اثرات ناخوشايندی اعم از مناظر زشت و بوی نامطبوع، مواجه کرده و تأثير مستقيم و غيرمستقيم بر محيط زيست دارد.

کد خبر: 90935

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0