28 مهر 1402 - 9:15 ق.ظ

گذری بر آثار و نوشته‌های دکتر فریدالله ادیب آیین

فریدالله ادیب آیین، نقاش مشهور انتزاعی افغانستانی، تأثیر بسزایی در توسعه هنر مدرن پیدا کرده است در حالی که او به اندازه ابزار نقاشی خود در کلمات پرکار نیست، چند نقل قول قابل توجه به او نسبت داده می شود که بینش هایی را در مورد فلسفه هنری و رویکرد او به نقاشی ارائه می دهد.

فریدالله ادیب آیین، نقاش مشهور انتزاعی افغانستانی، تأثیر بسزایی در توسعه هنر مدرن پیدا کرده است در حالی که او به اندازه ابزار نقاشی خود در کلمات پرکار نیست، چند نقل قول قابل توجه به او نسبت داده می شود که بینش هایی را در مورد فلسفه هنری و رویکرد او به نقاشی ارائه می دهد. من باید گل های فرکتالی داشته باشم، دائم و همیشه. رنگ در انتزاع، وسواس، شادی و عذاب من میباشد.

برای من، یک نقاشی انتزاعی  به خودی خود وجود ندارد، زیرا ظاهر آن هر لحظه تغییر می‌کند؛ اما فضای اطراف آن را زنده می‌کند – نور و هوا که دائماً تغییر می‌کنند برای من فقط فضای اطراف است که به سوژه ها ارزش واقعی آنها را می دهد.

دوست دارم طوری نقاشی کنم که یک هنرمند راگ آواز می خواند. همه درباره هنر من بحث می‌کنند و وانمود می‌کنند که می‌فهمند، گویی لازم است بفهمیم وقتی که صرفاً عشق ورزیدن لازم است.

این بر اساس قدرت مشاهده و تأمل است که فرد راهی را پیدا می کند بنابراین ما باید بی وقفه حفاری و کاوش کنیم

ثروتی که به دست می‌آورم از طبیعت فرا واقعگرا، منبع الهام من ناشی می‌شود این نقل‌قول‌ها ارتباط عمیق ادیب آیین با طبیعت و شیفتگی او به گرفتن ویژگی‌های زودگذر نور و جو را برجسته می‌کند ویژگی کارهای او تاکید بر رنگ و به تصویر کشیدن انتزاعی جنبه های گذرا و همیشه در حال تغییر جهان است

کد خبر: 82961

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0