12 مهر 1402 - 5:00 ب.ظ

کوسه قرقیزستان طلای وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی‌فرنگی را بلعید، کاویانی‌نژاد نقره گرفت

ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران به مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو بسنده کرد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ پیکارهای رده‌بندی و فینال چهار وزن نخست مسابقات کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برگزار و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید. کاویانی نژاد که با شکست ریو لیو از چین به فینال این دوره از مسابقات رسیده بود در دیدار نهایی این وزن برابر آکژول مخموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان قرار گرفت.

آکژول که شهریورماه به عنوان قهرمانی جهان در بلگراد رسیده بود در این دیدار حساس با یک کشتی حساب‌ شده توانست با نتیجه یک بر یک بر کاویانی‌نژاد غلبه کند و به مدال طلای نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برسد. ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران که در بازی‌های آسیایی جایگزین محمدعلی گرایی شده در سه دقیقه توانست کوسه قرقیز را مهار کند و حتی موفق به کسب امتیاز اخطار از او شد. سه دقیقه نخست این پیکار با نتیجه یک بر صفر به سود ملی پوش کشتی فرنگی ایران به پایان رسید

شرایط در سه دقیقه دوم برای کاویانی‌نژاد متفاوت رقم خورد و ملی پوش اندیمشکی کشتی ایران در سه دقیقه دوم اسیر تجربه آکژول شد و در نهایت با نتیجهیک بر یک و به خاطر امتیاز آخری به این فرنگی‌کار قزاق باخت.

امین کاویانی‌نژاد پیش از این دیدار در در اول وزن ۷۷ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش‌رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کاویانی‌نژاد در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها در یک جدال نفس‌گیر برابر ریو لیو با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و مدال خود را قطعی کرد.

مدال کاویانی‌نژاد پانزدهمین مدال نقره کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود.

پیش از امین کاویانی‌نژاد، سید دانیال سهرابی موفق به کسب نشان برنز در کشتی فرنگی شد.

کد خبر: 82064

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0