29 اسفند 1402 - 10:00 ق.ظ

عدم اعزام بانوان به بازی‌های آسیایی تجربه تلخی بود

یاقوت نیوز- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا می‌خواستیم در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنیم اما هرچقدر تلاش کردیم تا به صورت تیمی به این بازی‌ها اعزام شویم، اجازه ندادند و این تجربه تلخی بود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حمیده ایران‌منش روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی در خصوص سالی که بر تنیس روی میز زنان ایران گذشت، اظهار کرد: سال گذشته بچه‌ها پیشرفت خوبی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتند و تعداد بازیکنان ما در لیگ‌های اروپایی بیشتر شد. ما در لیگ‌های فرانسه، ترکیه، آلمان و عراق بازیکن داریم. این موضوع برای بازیکنان ما خیلی خوب است و نشان می‌دهد که بازیکنان ما به حدی رسیدند که کشورهای اروپایی خواهان حضور آنها در لیگ‌های خود هستند.

در قهرمانی آسیا کره جنوبی بدشانسی آوردیم

وی یادآور شد: ما در مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی توانستیم در تابستان سال گذشته رنکینگ نهم را حفظ کنیم. در دور قبل مسابقات آسیایی ما در رده نهم آسیا بودیم و در آن زمان چین و مالزی حضور نداشتند اما در این دوره بودند. با وجود حضور این کشورها ما در رنکینگ خود افت نداشتیم اما بدشانسی آوردیم و به چین خوردیم و اگر به کشور دیگری می‌خوردیم می‌توانستیم جزو هشت تیم برتر آسیا باشیم. در این رقابت‌ها شانس با ما یار نبود.

امتیاز تیمی را در هانگژو از دست دادیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا می‌خواستیم در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنیم و اما هرچقدر تلاش کردیم تا به صورت تیمی به این بازی‌ها اعزام شویم، اجازه ندادند و تجربه تلخی بود. اگر در بازی‌ها شرکت می‌کردیم در رنکینگ تیمی ما بسیار تاثیرگذار بود. متاسفانه در بخش رنکینگ تیمی امتیاز بازی‌ها را از دست دادیم و رقبای ما همه در هانگژو شرکت کردند و فقط تیم ملی تنیس روی میز ایران در این بازی‌ها نبود.

وی ادامه داد: ما در بازی‌ها فقط یک سهمیه داشتیم و شیما صفایی در انفرادی اعزام شد و بازیکنان همه کشورها به صورت تیمی شرکت کرده بودند. صفایی دور اول با یکی از بازیکنان خیلی خوب ژاپنی بازی کرد و قرعه بسیار سختی داشت و در نهایت در دور اول بازی را واگذار کرد و از این رقابت‌ها حذف شد.

 

عدم اعزام بانوان به بازی‌های آسیایی تجربه تلخی بود

رنکینگ ملی‌پوشان پس از قهرمانی جهان ۳۰۰ پله صعود کرد

ایران‌منش یادآور شد: پس از بازی‌های آسیایی در فینال مسابقات تیمی جهان شرکت کردیم که نسبت به دور گذشته عملکرد بهتری داشتیم و حاصل آن را در رنکینگ‌ بچه‌ها دیدیم و آنها صعود چشمگیری داشتند. بچه‌های ما امسال نسبت به مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته خیلی خوب ظاهر شدند و ندا شهسواری، شیما صفایی و مهشید اشتری در سال گذشته بردی برابر تیمی نداشتند اما امسال توانستند بازی قابل قبولی از خود نشان دهند و به برد برسند. رنکینگ بچه‌های ما پس از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ۳۰۰ پله صعود کرد. این موضوع نشان می‌دهد که بچه‌های ما نسبت به دور قبل بسیار پیشرفت کردند.

وی اضافه کرد: در اواخر اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی المپیک را در پیش داریم که مهم‌ترین رویداد برای دختران ایران است. ما دو سه اردو را در پیش داریم و در این دوره بچه‌ها به مسابقات بین‌المللی آلمان، چک و لبنان اعزام می‌شوند. همچنین دختران ما باید در دور نهایی لیگ برتر ترکیه شرکت کنند و این موضوع می‌تواند به آنها برای حضور در مسابقات کسب سهمیه کمک کند.

مشکلات مالی مانع اعزام ما به مسابقات بین‌المللی می‌شود

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش فدراسیون برای اعزام بچه‌ها به تمام مسابقات مهم با ترکیب اصلی، مشکل ما این است که مسائل مالی اجازه نمی‌دهد تا به مسابقات بین‌المللی مختلف برویم. در بسیاری از اعزام‌ها محدودیت وجود دارد. علاوه بر تمرین، حضور در این مسابقات و کسب تجربه اهمیت دوچندانی برای ما دارد. امیدوارم در سال جدید بتوانیم حامیان مالی بیشتری را جذب کنیم و به دختران ما توجه ویژه‌ای شود. قطعا آن‌ها می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی گفت: تلخ‌ترین اتفاق سال گذشته عدم موافقت با اعزام تیم ملی تنیس روی میز زنان به بازی‌های آسیایی و دیگر آنکه برخورد زنان ایران به چین در قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی آسیا بود. امیدوارم سال آینده به سهمیه برسیم. از بین سه بازیکن ما یکی از آنها به سهمیه المپیک می‌رسد. ۱۴۰۲ سال تلاش و پیشرفت و ۱۴۰۳ سال رسیدن به اهداف تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران است.

کد خبر: 89413

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0