1 آذر 1402 - 4:00 ب.ظ

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی با عنوان خرید مواد غذایی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شناسایی ۵۰ نفر با کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان با عنوان خرید مواد غذایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از پلیس، سرهنگ عبداله چولکی با اشاره به چندین فقره پرونده کلاهبرداری با عنوان خرید مواد غذایی در سراسر کشور اظهار داشت: در این رابطه رده‌های متناظر معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در سطح کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر از کلاهبرداران حرفه‌ای شدند.

وی ادامه داد: این افراد با عنوان خریدار انواع مواد غذایی از ۵۰ نفر، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بودند که پس از دستگیری و تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا افزود: کلاهبرداران با شناسایی فروشندگان مواد غذایی از طریق فضای مجازی در سایت‌های (دیوار، شیپور و باسلام) در سراسر کشور با خرید این اقلام با مقدار کم، وجه آن را نقدی پرداخت و پس از جلب اعتماد عمومی، اقدام به خرید با مقادیر کلان می کردند و سپس متواری می‌شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به استفاده متهمان از چک‌های مربوط به دیگران با توسل به روش‌های متقلبانه برای انجام معاملات خود، تصریح کرد: قیمت پیشنهادی این افراد برای خرید مواد غذایی بالاتر از عرف بازار بود که این امر منجر به تعجیل و تمایل مالباختگان برای انجام معاملات، بدون بررسی و استعلام چک از بانک‌های مربوطه شده است.

وی ضمن هشدار به فروشندگان مواد غذایی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: لازم است هموطنان هشدارهای پلیس را درباره سوء استفاده کلاهبرداران از سایت دیوار و شیپور جدی بگیرند و ضمن دقت، تا زمان حصول اطمینان از احراز هویت افراد و واریز وجوه به حساب خود یا استعلام دقیق چک بانکی از تحویل اجناس خودداری کنند.

سرهنگ چولکی درباره این شیوه از کلاهبرداری در سایت‌های دیوار و شیپور و سایر تارنماهای فروش برخط، خاطرنشان کرد: شهروندان باید در زمینه آگهی‌هایی مانند درخواست مشارکت در سرمایه‌گذاری، فروش کالا یا اقلام با قیمت پایین تر از بازار، بسیار مراقب باشند زیرا احتمال کلاهبرداری وجد دارد.

وی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند که کلاهبرداران افرادی باهوش و از پوشش مناسب و فن بیان خوبی برخوردار هستند؛ بنابراین فریب وعده‌های واهی این افراد را نخورند و تحت هر شرایطی از احراز هویت و اصالت مدارک ابرازی به‌خصوص چک اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: 84536

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0