10 اسفند 1401 - 11:05 ق.ظ

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛

کاهش ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دولت با مصوبه مجلس

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مجلس با تصویب افزایش معافیت مالیاتی حقوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان در بودجه سال آینده، باعث شد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصولی در این بخش را از دست بدهیم.

«داود منظور» روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان ایران اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲، معافیت حقوق و دستمزد را به ۷ میلیون در ماه افزایش دادیم که این امر اثر کاهنده‌ای بر روی درآمدهای مالیاتی داشت.

وی افزود: درآمد مالیات امسال از بخش حقوق ۵۵ هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی در آستانه حقوق هفت میلیون تومان باعث می‌شد تا میزان مالیات حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان باشد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با تدبیر مجلس در معافیت حقوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان، برآورد می‌کنیم با معافیت حقوق و دستمزد ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در این بخش وصول شود و ۳۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصولی از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مالیات باید در کنار مردم به ویژه گروه‌های کم درآمد باشد گفت: با تصویب مجلس در بحث معافیت دستمزد، این امر اثر بسیار کاهنده‌ای در درآمدهای مالیاتی خواهد داشت.

منظور عنوان کرد: این اثر کاهنده را می‌پذیرم و همراه سیاست‌های عدالت مالیات ستانی دولت و مجلس هستیم و به دنبال شناسایی مودیان و بستن روزنه‌های فرار هستیم تا این کاهش‌ها را جبران کنیم.

کد خبر: 75594

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0