24 شهریور 1401 - 10:00 ق.ظ

چرا پتوی گامبالو پاره نشده بود؟

کتاب «چرا پتوی گامبالو پاره نشده بود؟» داستانی نشان دهنده دوستی ۵ حشره است که در انتظار و نگرانی دیرآمدن دو دوستشان، دقایق هیجان‌انگیزی را می‌گذرانند.

داستان کتاب چرا پتوی گامبالو پاره نشده بود؟ بیدار شدن ۵ حشره به نام‌های ویزویزی، خال‌قرمزی، جیرجیری، شکمو و گامبالو از خواب زمستانی است. آن‌ها قرار گذاشته بودند در نخستین روز بهار یکدیگر را در گوشه‌ای از جنگل ببینند و اولین صبحانه بهاری را با هم بخورند. اما شکمو و گامبالو دیر کرده‌اند. این داستان هیجان‌انگیز برای کودکان بالای ۷ سال نوشته شده‌است.

درباره نویسنده

مژگان بابامرندی متولد ۱۳۵۴ در تهران، نویسنده داستان در حوزه کودک و نوجوان است. او دارای مدرک کارشناسی در ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد در ادبیات نمایشی است.

بابامرندی برگزیده نخستین جشنواره ادبی کام یوسف برای کتاب فقط بابا می‌تواند مرا از خواب بیدار کند، برگزیده پنجمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان برای داستان پدربزرگ سلام و نیز برگزیده دوازدهمین جشنواره کتاب سلام برای کتاب پدربزرگ سلام است.

اولین داستان او با عنوان مجسمه در سال ۱۳۷۴ در مجله کیهان بچه‌ها به چاپ رسید. اولین کتاب داستان وی نیز با عنوان هدیه‌ای برای نرگس در سال ۱۳۷۵ توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی انتشار یافت. از بابامرندی تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب داستان در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده‌است.

چرا پتوی گامبالو پاره نشده بود؟

قسمتی از متن کتاب

کمی گذشت. خال قرمزی و جیرجیری هم رسیدند. سه‌تایی دنبال شکمو و گامبالو گشتند. جیرجیری آواز خواند و با بلندترین صدایی که داشت صدایشان کرد. بعد گفت: «قرار بود همه با هم اولین صبحانه را بخوریم.»

ویزویزی گفت: «چرا نیستند؟ من کمی می‌ترسم!»

خال قرمزی گفت: «برای چی؟ کی می‌خواهد آن‌ها را بخورد؟»

جیرجیری گفت: «خیلی‌ها… شاید کلاغ‌ها… شاید جغدها…»

ویزویزی گفت: «نه. اصلا اصلا حرفش را هم نزن…»

کتاب چرا پتوی گامبالو پاره نشده بود؟ نوشته مژگان بابامرندی با تصویرگری باران صدیقیان و ناظر هنری علیرضا گلدوزیان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی نوجوان (۷+ سال) در ۲۴ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده‌است.

کد خبر: 74483

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0