7 تیر 1402 - 12:07 ق.ظ

پیاده‌سازی و اجرای هوشمند پروژه مدیریت پسماند صنایع

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه مدیریت پسماند موفق شد سامانه مدیریت پسماند صنایع را پیاده و اجراسازی کند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سید مجتبی مرتضوی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان هم اندیشان صنعت مشاور، هدف اصلی این مجموعه را ارتقای بهره‌وری در حیطه مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: این مجموعه دانش‌بنیان طرح عظیم مدیریت هوشمند پسماندهای پالایشگاهی و پتروشیمی به‌صورت کاملا مکانیزه را با استفاده از روش‌های بهبود فرآیند و ابزارهای مناسب و نرم‌افزارهای کاربردی و استاندارد با دید مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دستور کار خود قرار داد.

وی درخصوص اهمیت و ضرورت مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: مدیریت ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل، دفن و امحاء پسماندهای پالایشگاهی و پتروشیمی به ویژه پسماندهایی که در طی عملیات‌ اجرایی در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند و به دلیل وجود مواد آلی سمی و فلزات سنگین و غیره عمدتاً در دسته پسماندهای ویژه و خطرناک جای می گیرند، بسیار ضروری است.

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: هرگونه حمل و نقل، نگهداری یا امحاء غیراصولی این پسماندها می تواند اثرات مخربی را در محیط زیست و کاهش سطح کیفیت زندگی و ایجاد آلودگی در بر داشته باشد.

موفقیت دانش بنیان ایرانی در پیاده‌سازی و اجرای هوشمند پروژه مدیریت پسماند صنایع

مرتضوی یادآور شد: لازم است با طرح یک سیستم اطلاعاتی مدیریت پسماند و همچنین با مدیریت اطلاعات ایستگاه‌های نگهداری پسماند، ماشین آلات حمل و نقل و کنترل تردد آنها، عملکرد تولیدکنندگان و پیمانکاران پسماند و روش‌های مدیریت پسماندها، بستری مناسب برای اجرای چرخه‌های بهبود و اقدام اصلاحی در حوزه کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی فراهم شود.

وی به معرفی محصول دانش بنیان این مجموعه به منظور مدیریت همه جانبه پسماند تحت عنوان نرم افزار جامع مدیریت پسماندهای نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی پرداخت و گفت: با مطالعه در زمینه فرآیندهای پسماند متوجه شدیم که در این صنعت در کشورمان نرم‌افزار سیستماتیک وجود ندارد از همین رو با تحقیق و توسعه نرم‌افزار جامع مدیریت پسماندهای نفت و گاز و پتروشیمی را تولید کرده و تاکنون در بیش از ده شهر استقرار دادیم.

مدیرعامل شرکت هم اندیشان صنعت مشاور درخصوص ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان که آن را از نمونه‌های داخلی و خارجی متمایز می‌کند، تصریح کرد: این نرم‌افزار ۱۳ ماژول (کنترل و برنامه ریزی تولیدی) دارد، این درحالی است که برخی از این ماژول‌ها رقیب ندارند و همچنین این محصول با کیفیت برتر از نمونه های خارجی، قیمتی بسیار پایین تر از آن‌ها دارد.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرتضوی ادامه داد: استفاده از این نرم‌افزار باعث شده است که به تمامی مسایل مرتبط با پسماند به صورت کاملا جزئی نگاه شود به طوری که اطلاعات و داده‌های مرتبط با پسماند تا رسیدن به یکی از مراحل بازیافت، تفکیک، پردازش و یا بازبابی رها نمی شود و تا حصول نتیجه پیگیری و فقط درصورتی که در مراحل عنوان شده جای نگیرد، دفع می‌شود.

کد خبر: 77506

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0