20 تیر 1401 - 6:00 ب.ظ

کارشناس فوتبال گفت:

پرداختی از منابع دولتی موجب افزایش قیمت‌ها شد

مدیران باشگاه‌ها در بازار نقل و انتقالات دست به اقداماتی می‌زنند که قابل تامل است و به نوعی فریب تبلیغات را می‌خورند. اگر جلوی روند بی‌رویه افزایش قیمت‌ها گرفته نشود، در سال‌های بعد دچار مشکل خواهیم شد.

حمید درخشان  افزود: طبق قاعده و روند کار اگر فوتبال ما خصوصی شود، این اتفاقات نمی‌افتد چرا که پول حساب و کتاب دارد و برای هر ریال آن باید جواب داد. اما الان چون پرداختی‌ها دولتی است هر مدیری به ظن خود می‌خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد و برای همین دست به اقداماتی می‌زند که بسیاری از آنها قابل تامل و بررسی است.

وی ادامه داد: وقتی محدودیت و معیاری در پرداخت پول دولتی در فوتبال وجود ندارد، مدیران هم در بازار نقل و انتقالات سعی دارند که از رقبا عقب نمانند و سعی دارند بهترین خرید را داشته باشند و در این جریان برخی‌ها دچار اشتباه شده و با تصمیم‌های غلط خود دست به اقداماتی می‌زنند که تاوان هم دارد و تا این مساله از پایه و اساس درست نشود، این روند ادامه خواهد داشت.

این کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: اینکه یک باشگاه پول آنچنانی بدهد و یک بازیکن را بخرد ملاک نیست، منطق حکم می‌کند مربی تیم برای پست‌هایی که نیاز دارد چند بازیکن را مشخص کند تا در راستای تعاملات صورت گرفته رقم هر بازیکن مشخص و برای ورود به تیم ارزیابی شود. معمولا بین این بازیکنان از نظر کیفی فاصله چندانی نیست اما در بازار تبلیغات و رقم‌های اعلام شده شاهد اختلاف فاحش هستیم و مدیران تیم‌ها هم درگیر همین جریان و روند می‌شوند.

درخشان تاکید کرد: البته بازیکنانی را هم داریم که واقعا ارزشمند هستند و رقم و ارقام آنها بدون شک باید با سایرین تفاوت داشته باشد اما این شامل عده‌ای خاص از بازیکنان ایرانی است که مشخص بوده و حرفی برای آن نیست. بحث این است که در باشگاه‌ها کمیته فنی وجود ندارد که این مسایل را بررسی کند که آیا بازیکنی که خریداری می‌شود در این حد و اندازه است که رقم اعلام شده را بگیرد یا در جریان تبلیغات و مسایلی از این دست، او به دنبال زیاده‌خواهی است، اگر جلوی این اتفاقات گرفته نشود بدون شک در سالیان آینده دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد و دیگر نمی‌توان مقابل آن ایستاد.

وی گفت: البته وقتی در جامعه تورم باشد این صحبت‌ها هم مطرح می‌شود، بازیکن وضعیت موجود را می‌بیند و درخواست مبالغ بیشتر را هم می‌کند. البته یک راهکار دیگر این است که بازیکنان داخلی قیمت‌گذاری شوند که این هم کار سختی است اما می‌توانیم با بهره‌گیری از افراد نخبه و کارشناسانی که سال‌ها در فوتبال حضوری فعال داشتند، سیستمی را تعریف کرد تا این مساله برای همیشه حل شود و هر کسی حق خود را از فوتبال بگیرد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه و در واکنش به این سئوال که فعالیت‌های پیش فصل سرخ‌پوشان تهرانی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: روند اتفاقات را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم، پرسپولیس در پیش فصل خیلی خوب عمل کرد و از هر نظر تیم کاملی را بسته است. امیدوارم امسال شاهد اتفاقات خوبی برای این تیم باشیم و دل هواداران شاد شود.

کد خبر: 71966

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0