20 مرداد 1400 - 11:05 ق.ظ

پخش مجموعه کلیپ “نجواهای در گلو مانده” ویژه ماه محرم

رئیس دفتر تخصصی سینما از پخش مجموعه کلیپ "نجواهای در گلو مانده" با محوریت زنان عاشورایی در ایام محرم از طریق فضای مجازی خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز، مصطفی حیدری در این باره گفت: این مجموعه در اصل یک برنامه نمایشی بوده که سال گذشته توسط حوزه هنری تهران در بازه زمانی بین 10 تا 15 دقیقه برای صدا و سیما تهیه شد.

وی افزود: این مجموعه کلیپ با هماهنگی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مجموعه توازن (توانمندسازی و ارتقای زنان نواندیش) با عنوان “نجواهای در گلو مانده” و با محوریت زنان عاشورایی در یک دقیقه ویژه دهه اول محرم و انتشار در شبکه های اجتماعی تدوین شده است.

وی  ادامه داد: در این مجموعه نمایشی، نقش زنان عاشورایی همچون “طوعه” زنی که حضرت مسلم را نجات داد، “حمیده” دختر حضرت مسلم، “ام وهب” تنها زن شهید کربلا، “ام سلمه” همسر پیامبر، “رباب” مادر حضرت علی اکبر(ع)، “دُلهُم” همسر زهیر بن قین، “نَوار” همسر خولی، حضرت “ام البنین” و یک زن گمنام در تاریخ که بعد از حادثه کربلا، در پوشش و حجاب اسرای اهل بیت (علیهم السلام) را در کوفه کمک فراوانی کرد، روایت می‌شود.

حیدری تصریح کرد: بازیگران حرفه ای در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند که به معرفی زنان  عاشورایی در حد یک دقیقه پرداخته شده تا ذهن مخاطب با این افراد آشنا شود و اگر علاقه مند شدند، درباره آن تحقیق و بررسی کنند.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای مشاهده این مجموعه کلیپ ها می توانند به آپارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی https://www.aparat.com/s.farhangi مراجعه کنند.

103/

کد خبر: 28917

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0