21 دی 1402 - 6:30 ب.ظ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

همدان رتبه سوم کشور در صحت نتایج راستی آزمایی آمار اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: همدان رتبه سوم کشور در صحت نتایج راستی آزمایی آمار اشتغال را کسب کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ یوسف شعبانی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است،اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند، افزود: پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری تعهد اشتغال استان همدان ۱۰۰ درصد محقق شود و در ۲ ماه پایان سال با تحقق اشتغال بالای ۱۰۰ درصد به موفقیت دست یابیم.

این مسئول از تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

شعبانی گفت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به کمک های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند و وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

کد خبر: 86692

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0