2 مرداد 1402 - 7:00 ب.ظ

رییس سازمان امور دانشجویان:

هزار نفر از رتبه‌های بالای کنکور امسال بورسیه «دانش» می‌گیرند

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در کنکور امسال هزار نفر از دانشجویانی که در حوزه‌های علوم پایه و علوم انسانی انتخاب رشته کنند و دارای رتبه بالا باشند بورس می‌شوند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ هاشم داداش پور روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سایت «سبد جامع بورس های دانشجویی» گفت: این سامانه شامل بورس های دانش، بنگاه های اقتصادی، مشاغل، وطن، کوتاه مدت خارج و داخل کشور، سرآمدان، ابرار، فنی و مهندسی، علوم انسانی، سلامت، علوم پایه، هنر، سال آخر و سایر دستگاه ها است.

وی هدف از راه اندازی سبد جامع بورس را پاسخگویی به نیازها و مسائل اصلی کشور عنوان کرد و افزود: بخشی از این بورس ها نیازهای هیات علمی ما را در حوزه هایی که نیاز داریم و رشته هایی که نوپدید هستند و کشور به آن رشته ها ورود پیدا نکرده است، تامین می کند. همچنین نیاز کشور به حوزه هایی که استراتژیک محسوب می شوند و ما سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه ها نداشته ایم مانند حوزه های علوم دریایی برطرف می کند.

 

هزار نفر از رتبه‌های بالای کنکور امسال بورسیه «دانش» می‌گیرند

 

داداش پور در خصوص بورس دانش توضیح داد: هدف از این بورس بلاعوض، تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های مغفول مانده و دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می کند و در مقطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

داداش پور ادامه داد: در حوزه بورس دانش قرار شده است که در رشته های مشخصی که تعریف شده و جزو علوم بنیادین و پایه محسوب می شوند و معمولا به طور خاص دانش آموزان تمایلی برای حضور در آن رشته ها ندارند اما حاکمیت به آن رشته ها نیاز دارد مانند شیمی، فیزیک، ریاضی و فلسفه بورس داده شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که از طریق بورس دانش بتوانیم بخشی از نیروهای نخبه و افرادی که دارای رتبه بهتری هستند به سمت علوم بنیادی و پایه سوق دهیم و از طریق مقرری برای دانش آموزانی که وارد دانشگاه می شوند، این کار را انجام دهیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: از همین امسال بحث بورس دانش را با هزار نفر شروع خواهیم کرد و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال خواهد شد؛ بر این اساس، هزار نفر از دانش آموزانی که در حوزه علوم بنیادین و پایه انتخاب رشته کنند، بورس دانش می شوند.

داداش پور یادآور شد: بورس های تأمین هیأت علمی صرفاً به رشته ها و موضوعات مورد نیاز کشور از جمله هنر، علوم دریایی، بین رشته ای و نوظهور تعلق می گیرد.

کد خبر: 78389

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0