مهم‌ترین دستاورد جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی همبستگی ملی است

قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین گفت: شادی، نشاط و همبستگی اجتماعی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از میراث‌آریا، ششمین جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری ‌دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی به‌ ریاست علی دارابی قائم‌ مقام‌ وزیر و معاون میراث‌فرهنگی به‌ منظور آسیب‌شناسی جشنواره، دوشنبه- ۱۳ آذرماه- در محل دفتر معاونت میراث‌ فرهنگی برگزار شد.

دارابی در این نشست گفت: جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، حال مردم استان قزوین و اهالی هنر، رسانه، مطبوعات و میراث فرهنگی را خوب کرد. شادی، نشاط، همبستگی اجتماعی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این جشنواره در انسجام‌ ملی و توزیع جغرافیایی، آن را الگویی برای سایر استان‌ها عنوان کرد و افزود: به واسطه برگزاری جشنواره بین استان‌ها همبستگی بالایی ایجاد شد.

قائم‌ مقام‌ وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی درباره دلایل برگزاری جشنواره در استان‌ها بیان کرد: جشنواره سبب می‌شود که عدالت رسانه‌ای شکل گیرد. هر امر مهمی صرفاً در تهران نباشد و استان‌های دیگر هم از این امکان برای دیده‌ شدن و معرفی شدن بهره‌مند شوند.

دارابی با قدردانی از استاندار قزوین افزود: اتحاد، هماهنگی و توجه را در حد اعلاء در استان قزوین شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت تجلیل از مشاهیر و مفاخر استان اظهارداشت: برگزاری جشنواره در هر استان فرصتی بی‌بدیل برای میزبانی جشنواره است که برای هفته‌ها در صدر رسانه‌ها جای می‌گیرد. بنابراین، پایان کار جشنواره، آغاز کار آن در استان است.

قائم‌ مقام‌ وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی همچنین بر آغاز به کار شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برگزاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی از زمستان امسال تاکید کرد.

ارتقای ظرفیت شناختی قزوین در سطح ملی

استاندار قزوین با تشکر از وزارت میراث‌فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی برای انتخاب این استان به‌ عنوان میزبان گفت: برگزاری این جشنواره موجب ارتقای ظرفیت شناختی قزوین شد و به معرفی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و میراثی استان در سطح ملی کمک شایانی کرد.

محمدمهدی اعلایی با بیان اینکه برگزاری جشنواره، فضای شهری قزوین را تحت تأثیر قرار داد، بر این موضوع که نباید ظرفیت ایجاد شده رها شود تاکید و پیشنهاد کرد در دوره‌های آتی جشنواره به صورت استانی در در استان‌های میزبان‌ ادوار پیشین برگزار شود.

همچنین اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ضمن ارائه رویکردها خود بر تاثیرگذاری این رویداد و اهمیت ادامه‌دار بودن آن و استفاده از ظرفیت ایجاد شده تاکید کردند.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توسط وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از هشتم تا دهم آذرماه امسال در شهر تاریخی قزوین برگزار شد.

کد خبر: 85075

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0