مسجد جامع ۹۰۰ ساله گلپایگان مرمت می‌شود

گلپایگان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری محور غرب استان اصفهان است که با توجه به توان بالقوه این شهرستان، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر از یکسو و خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران از سوی دیگر است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ زینب ظهیری؛ سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی به‌منظور آغاز مرحله دوم عملیات مرمت مسجد جامع گلپایگان خبر داد.حمیدرضا محققیان در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در حال احداث و مسجد جامع تاریخی گلپایگان، اظهار داشت: گلپایگان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری محور غرب استان اصفهان است که با توجه به توان بالقوه این شهرستان، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر از یکسو و خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: بنای تاریخی مسجد تاریخی گلپایگان نیز یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی محور غرب استان اصفهان با بیش از ۹۰۰ سال قدمت است که مرحله اول مرمت آن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید، با این وصف با توجه به نیازهای مرمتی این مجموعه، در این بازدید، برنامه‌ریزی برای آغاز مرحله دوم مرمت این بنا انجام شد و با تخصیص اعتبار لازم، مرمت این بنای تاریخی و مذهبی به‌زودی آغاز می‌شود.

مسجد جامع گلپایگان، مسجدی ۹۰۰ ساله با معماری ایرانی اسلامی بوده که در دوران حکومت ابوشجاع محمدبن ملکشاه سلجوقی بنا شده‌است. این مسجد در طول تاریخ بارها مرمت و بازسازی شده است.

کد خبر: 86773

نویسنده: : زینب ظهیری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0