6 تیر 1402 - 2:07 ب.ظ

محققان ژاپنی دست‌های رباتی ابداع کردند

محققان ژاپنی دست‌های رباتی پوشیدنی ابداع کرده‌ و می‌گویند این ابزارهای جدید درها را به روی خلاقیت می‌گشاید و ممکن است در آینده شاهد ابداع ورزش‌های جدید با نیاز به تعداد دست‌های بیشتر باشیم!

به گزارش یاقوت نیوز؛ کانال خبری آسیا با طرح این سوال که جامعه چه شکلی خواهد شد اگر اندام‌های رباتی همانند دوچرخه‌های کنار خیابان به طور رایگان برای استفاده در دسترس باشند، از تلاش یک تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو ژاپن برای پاسخ به این سوال با ابداع دست‌های رباتی پوشیدنی خبر داد.

این تیم به رهبری «موساهیکو اینامی»‌ در حال طراحی و توسعه یک رشته‌ فناوری‌ها با الهام از ایده ژاپنی «جیزای» هستند که در زبان ژاپنی بر مفهوم خوداتکایی و آزادی عمل دلالت دارد.

هدف از این کار ایجاد چیزی شبیه به رابطه بین موسیقیدان و ساز موسیقی است؛ به نوعی که ساز موسیقی به رابطه‌ای می‌رسد که گویی بخشی از بدن نوازنده است.

اینامی می‌گوید که او از عروسک‌بازی سنتی ژاپنی و یک داستان کوتاه شبه‌ترسناک الهام گرفته است که در آن فردی دست فرد دیگری را قرض می‌گیرد!

وی تاکید کرده است که این قطعا رقیبی برای انسان‌ها نیست بلکه چیزی است که به ما کمک می‌کند مطابق میل خودمان کارها را انجام دهیم؛ این نوآوری از ما حمایت می‌کند و درها را به روی خلاقیت می‌گشاید.

این محقق می‌گوید: برخی افرادی که به طور آزمایشی این دست‌های رباتی را پوشیده و استفاده کرده‌اند، زمان کنار گذاشتن ‌آنها به نوعی غمگین می‌شوند؛ از این لحاظ اینها متفاوت از سایر ابزارها هستند. اما ظرفیت‌های بالقوه این ابزارها فراتر از تحقق رویاهای یک داستان‌نویس از قبیل کمک در ماموریت‌های جست‌وجو و امداد است.

اینامی معتقد است: در آینده ممکن است شاهد بال‌هایی در پشت سر آدم‌ها باشیم یا مشاهده کنیم که پهپادهایی به آدم‌ها متصل شده‌اند. ممکن است ورزش‌های جدیدی با نیاز به ۶ دست یا نوعی جدید از شنا ابداع شود.

کد خبر: 77482

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0