22 شهریور 1402 - 12:00 ق.ظ

محدودیت زمانی ناوگان ایرانی در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان برچیده شد

سرپرست پایانه مرزی دوغارون گفت: محدودیت‌های زمانی که از سوی مسوولان گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» افغانستان برای ورود ناوگان ایرانی وضع شده بود،بدنبال تعاملات مرزی دوجانبه برچیده شد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ اسماعیل پورعابد افزود: از ابتدای هفته جاری مسوولان گذرگاه مرزی اسلام قلعه، ورود کامیونهای تجاری ایرانی به افغانستان در مسیرهای دوغارون به اسلام قلعه و هرات را به ترتیب با محدودیت یکبار ورود ۱۰ و ۲۰ روزه مواجه کرده بود.

وی تصریح کرد: محدودیت ها به این شکل بود که کامیونهای ایرانی حامل بار صادراتی فقط هر ۱۰ روز یکبار اجازه ورود به محوطه گمرکی اسلام قلعه افغانستان و یا هر ۲۰ روز تردد از دوغارون تا هرات را داشتند و برای ورود مجدد باید این روزها سپری شود.

سرپرست پایانه مرزی دوغارون بیان داشت: این اعمال محدودیت چند روزه، کرایه حمل بار تجار افغانستانی به هرات را افزایش داده و موجب نارضایتی رانندگان و مالکان ناوگان تجاری ایرانی نیز شده بود.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل جلسه دیدار مرزی با مسوولان طالبان در گذرکاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون برگزار و مشکلات پیش آمده مطرح گردید و طرف افغانستانی با محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی به اسلام قلعه را لغو کرد.

پورعابد گفت: بر اساس اعلام مسوولان مرزی افغانستانی و رانندگان ایرانی، اکنون محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی با تعاملات مرزی دو جانبه برطرف شده است.

سرپرست پایانه مرزی دوغارون اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل بار صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی اسلام قلعه – دوغارون تردد می کنند.

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

کد خبر: 81165

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0