2 بهمن 1402 - 9:00 ق.ظ

ماموریتی برای تبدیل رامسر از معبر به مقصد گردشگری

روند رو به رشد سرمایه گذاری در بخش گردشگری رامسر به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان خطه غربی استان مازندران را به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل کرده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ شهرستان‌های غرب مازندران با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی منحصربفرد می‌تواند به مقصد اول طبیعت‌گردی و بومی‌گردی در کشور تبدیل شود که لازمه تحقق این راهبرد داشتن نقشه راه علمی و سرمایه گذاری است که در زمان حاضر ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذار ی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان رامسر در جریان است.

جاذبه‌های کم نظیر طبیعی شهرستان رامسر واقع در غرب مازندران در هر موسمی با جلوه‌گری رنگ های گوناگونش در واقع اطلس تمام نمای نقاشی الهی است و مناظر بی بدیل آن هر بیننده‌ای را به تامل وا می‌دارد به طوری که سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

از حدود سه هزار روستا در مازندران بیش از نیمی از آن‌ها قابلیت گردشگری و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی را دارند. غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

طی سالهای اخیر با رونق گرفتن موضوع اقامتگاه های بوم گردی ۳۴۲ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای مازندران راه اندازی شده است که یکی از راهبردهای حوزه گردشگری رامسر توسعه بوم گردی است.

ماموریتی برای تبدیل رامسر از معبر به مقصد گردشگری

رییس اداره میرث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامسر، سرمایه گذاری را لازمه توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان دانست و گفت: رشد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رامسر بسیار خوب است.

نادر سحرخیز افزود : در زمان حاضر ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در در این شهرستان در جریان است برآیندها نشان از افزایش این سرمایه گذاری ها دارد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از ۱۰ موافقت اصولی جدید در این بخش صادر می شود که بخش عمده آن به نتیجه رسیده و بر حجم سرمایه‌گذار ی در حوزه گردشگری افزوده می شود.

وی با اشاره به نقش مهم تاسیسات گردشگری استاندارد در جذب گردشگران یادآور شد: شهرستان رامسر دارای قابلیت های بی نظیر در حوزه گردشگری است و شکوفایی این قابلیت ها مستلزم داشتن تاسیسات و زیرساخت‌های استاندارد برای گردشگران است.

سحرخیز، تفکر صحیح و دانش کافی را در ایجاد تاسیسات گردشگری لازم دانست و گفت: بی برنامه بودن باعث آسیب به صنعت گردشگری شهرستان رامسر خواهد شد.

به گفته وی، تنوع محصول گردشگری در رامسر سبب شده که این منطقه از جغرافیای کشور و مازندران به عنوان مقصد اول گردشگری باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامسر اضافه کرد : وجود سواحل زیبا، کوهستان پرطراوت و طبیعت خاص همه این شهرستان غرب مازندران را ویژه نموده است.

وی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری این شهرستان و حتی غرب مازندران را اجتناب ناپذیر دانست و افزود : تفکری جهانی در نحوه استفاده از طبیعت از طرف سازمان جهانی گردشگری برای کشورها دیده شده و هر سال بر اساس آن تفکر شعار سال گردشگری تعریف می شود سالی که در آن هستیم با شعار گردشگری سبز معرفی شده و این خود اهمیت نگهداری از طبیعت و ضرورت سرمایه گذاری در آن را بیان می‌کند.

وی بیان کرد : تاسیسات گردشگری متنوعی در “فلوچارت” وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در این خصوص دیده شده و ایجاد تاسیسات استاندارد مستلزم رعایت قوانین و تایید نقشه های معماری آن توسط وزارت خانه است.

سحرخیز اظهارداشت : تاسیساتی مانند هتل ها، متل ها. هتل آپارتمان ها. محیط های گردشگری شهری و روستایی. سفره خانه های سنتی. رستوران های بین راهی. زائرسرا، کمپ های گردشگری، مراکز بازی و سرگرمی، بوم گردی که متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری می توانند با مراجعه به سایت وزارت گردشگری از ویژگی‌های هر طرح آگاهی یابند.

وی نیاز روز رامسر را به تاسیسات گردشگری جدید روز افزون دانست و گفت: در بخش اقامتی شهرستان دارای ۲۷ واحد اقامتی بوده که بیش ۱۰ برابر این رقم، نیاز روز شهرستان رامسر است.

وی تاکید کرد : واحد متنوعی مانند اسکله، محیط های گردشگری شهری و روستایی، بوم گردی در دستور کار این اداره قرار دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی رامسر خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از طرح های گردشگری می توان به احیای آبگرم های شهرستان و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت اشاره کرد.

سحرخیز، دهستان اشکور رامسر را بسیار مستعد ایجاد و تبدیل واحدهای بوم گردی برشمرد و افزود: برنامه ریزی برای تبدیل این دهستان زیبا و تاریخی به قطب بوم گردی از برنامه های مهم این نهاد فرهنگی است.

از مجموع ۱۳۷ روستای رامسر، تعداد ۱۴ روستا به عنوان پایلوت و هدف گردشگری شناسایی شده است.

شهرستان بیش از ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

کد خبر: 87136

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0