1 مرداد 1402 - 2:00 ب.ظ

مازندران، اصفهان و گلستان؛ پرحادثه‌ترین استان‌ها در هفته گذشته

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه سه استان مازندران، اصفهان و گلستان، پرحادثه‌ترین استان‌ها در هفته گذشته بوده است، اعلام کرد: یکهزار و ۳۱۴ نفر در این مدت خدمات امداد و نجات دریافت کردند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از جمعیت هلال‌احمر، در این اطلاعیه آمده است: از روز ۲۴ تیر تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ در سطح کشور ۸۸۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل کاهش ۶ درصدی داشته است.

بر پایه اطلاعات ثبت شده در هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۱۳۱۴ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه، ۳۸۳ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی منتقل شده و ۷۲۷ مصدوم و بیمار در محل حادثه، خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. در این مدت، ۷۸ عملیات فنی و رهاسازی ۸۵ نفر مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شد.

بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۶۰ عملیات، اصفهان با ۶۶ عملیات و گلستان با ۳۷ عملیات بوده و ۳۳ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در سه استان شمالی کشور با انجام ۲۱۹ عملیات انجام شده است.

با شروع طرح تابستانی از ابتدای تیر، عملیات دریایی به فهرست ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر اضافه شده بود و در هفته گذشته نیز مازندران در صدر انجام عملیات امداد و نجات قرار گرفت و نجاتگران و امدادگران هفت استان، ۸۰ مورد عملیات امدادونجات در حوزه آبی انجام و جان ۵۱ نفر را نجات دادند. مازندران با انجام ۷۲ عملیات در صدر انجام عملیات ساحلی است و در گیلان هم سه عملیات در مناطق آبی انجام شده است.

در طول هفته گذشته و به دلیل وقوع پدیده طوفان شن و نیز بارش سیل‌آسا در هفت استان کشور، ۱۸ عملیات امدادرسانی در سیل، آبگرفتگی و بادهای ۱۲۰ روزه انجام شد. ۳۳ تیم عملیاتی در ۱۶ منطقه برای ارائه خدمات امدادی حضور یافتند. ۳۷۴ نفر از افراد آسیب‌دیده خدمات امدادی دریافت کردند، ۱۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب تجمیع شده در ۵۴ باب خانه نیز تخلیه شد.

استان زنجان با امدادرسانی به ۱۳۹ نفر در صدر امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی هفته گذشته قرار دارد. ۲۶۰۰ ماسک نیز در شمال استان سیستان‌وبلوچستان و به دلیل وزش بادهای ۱۲۰ روزه توزیع شد.

در هفته گذشته، ۳۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲.۵ ریشتر و در ۱۹ استان کشور به وقوع پیوست. مهم‌ترین زمین‌لرزه در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان به ترتیب با قدرت ۴.۴، ۴.۴ و ۴.۳ ریشتر در عمق‌های ۸، ۱۰ و ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شهروندان در ایام تابستان از سفر به مناطق صعب العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

کد خبر: 78323

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0