26 دی 1402 - 4:10 ب.ظ

فرصت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی می‌شود

پنج کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق عرضه می‌کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر  از شتاب بیشتری برخوردار شد، به‌گونه‌ای که وزیر نیرو توسعه ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.

بر همین اساس اقدام‌های زیربنایی برای تسهیل توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفت. این اقدام‌ها سبب شد ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران در آبان امسال به یک هزار و ۸۷.۲۷ مگاوات برسد.

اکنون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری ایران قصد دارد با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق این اقدام‌ها را در معرض قضاوت مردم قرار دهد.

این نمایشگاه باهدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و فناوری‌های خارجی و داخلی شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مشارکت سیاست‌گذاران حاکمیتی برای ارائه برنامه‌های راهبردی کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌منظور پاسخ به نیازهای آینده انرژی کشور، اعلام تصمیم‌های دولتی، آگاهی‌بخشی از قوانین و مقررات وضع شده، چگونگی تسهیلات ارائه شده از سوی دولت جهت تسهیل سرمایه‌گذاری، ارائه پتانسیل‌ها و مدل‌های سرمایه‌گذاری و نیز هم‌اندیشی جهت ارائه راهکار برای حل چالش‌های پیشروی سازمان‌ها و شرکت فعال در حوزه انرژی از دوم بهمن‌ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

حدود ۱۰۰ شرکت داخلی و ۱۳ نمایندگی شرکت‌های خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق در چهار سالن نمایشگاهی با حدود ۱۱۳ غرفه نمایشگاهی در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع به ارائه دستاوردها و محصولات تولیدی و تجاری خود در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق خواهند پرداخت. در این دوره از نمایشگاه، نمایندگانی از کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، چین و ژاپن به ارائه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری خود را خواهند پرداخت.

کد خبر: 86929

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0