1 شهریور 1402 - 10:30 ب.ظ

استاندار همدان مطرح کرد:

عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت

استاندار همدان گفت: عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت آغاز می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۱۷۹ طرح معادل ۵۶۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی می شود که افزایش قابل توجهی داشته است.

استاندار همدان ادامه داد: مجموع طرح های اجرا شده در هفته دولت و دهه فجر سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بیش از ۱۱۶ هزار میلیارد ریال می رسد در حالی که تنها در هفته دولت امسال ۵۶۵ هزار میلیارد ریال طرح آغاز و افتتاح می شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: ۲ سال گذشته در حوزه عمرانی از جمله تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر همدان اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی افزود: آبرسانی از سد تالوار به همدان در آغاز به کار این دولت ۳۲ درصد پیشرفت داشت که با هزینه کرد ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اقدامات تکمیلی انجام و هم اینک پمپاژ و برق رسانی تکمیل شده است.

استاندار همدان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار لیتر آب در ثانیه از تالوار به همدان منتقل می شود که در صورت جابجایی برق، پیش بینی شده برای این مکان و وصل شدن به شبکه برق سراسری به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه می رسد.

قاسمی فرزاد گفت: میزان مصرف آب تابستان سال گذشته ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به ۲۳۵۰ لیتر در ثانیه رسیده است بنابراین برای اصلاح الگوی مصرف رسانه ها پیشگام شوند.

وی اظهار داست: الحاق و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در ۲۸ شهر صورت گرفته است که هفته دولت امسال در برخی شهرستان ها زمین واگذار می شود.

استاندار همدان بیان کرد: خرداد امسال عملیات اجرایی طرح ۱۱ هزار واحدی مسکن آغاز شده و ۳۵۰۰ واحد این طرح پیشرفت خوبی دارند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: تسریع در ایجاد شهرک جدید اکباتانا بعد از چهار دهه بی توجهی و اجرای طرح جامع شهر همدان بعد از سال ها بی توجهی، در دولت سیزدهم به نتیجه رسید.

وی درباره ثبت جهانی هگمتانه گفت: ارزیابی یونسکو فردا وارد همدان می شوند؛ با این وجود برای ثبت این محل نسبت به زدودن آلاینده ها، ساماندهی منظر شهری، برداشتن طبقات اضافی، جمع آوری آسفالت پیرامون هگمتانه اقدام شده است.

استاندار همدان، تامین آب شرب ۱۶۰ روستا تا پایان سال و ۲۰۰ روستای جدید بالای ۲۰ خانوار تا سه سال آینده، احیای ۱۵۲ واحد تولیدی راکد، تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغال در سال گذشته، افزایش ۴۳ درصدی صادرات از گمرک، توسعه زنجیره ارزش استان و افزایش ارزش افزوده را از جمله اقدامات صورت گرفته در ۲ سال گذشته دانست.

قاسمی فرزاد ادامه داد: ۹ فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان همدان شناسایی و در سامانه بارگذاری شده است شده و مطالعه ۱۲ فرصت جدید در دستور کار است.

وی با گرامیداشت روز همدان که به نام این شهر در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده ابراز امیدواری کرد در شورای انقلاب فرهنگی این موضوع مصوب و در تقویم ثبت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه یکم شهریور سالروز ولادت ابن سینا است گفت: خدمات این فیلسوف جهان را در نوردید به گونه ای که مجموعه پزشکی جهان مرهون این پزشک بزرگ هستند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: دولت مردمی – ایران قوی در ۲ سال گدشته با چیرگی بر مسایل و مشکلات فضای کشور را در جهت تثبیت موقعیت اقتصادی و در عرصه دیپلماسی مراوده با کشورهای همسایه و جهان همچنین پیشرفت علمی و نظامی شتابان رو به جلو پیش برد.

کد خبر: 79894

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0