26 مرداد 1402 - 4:00 ب.ظ

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان: 

شهرک تخصصی صنایع معدنی راه اندازی می‌شود

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از راه‌اندازی شهرک صنایع معدنی در استان خبر داد و افزود: این پروژه مهم با هدف ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری تاسیس می‌شود‌‌‌. 

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، احمد شانیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان  در نشست با فعالان و بهره برداران معدن استان همدان گفت: در سایه حمایتهای دولت و تدبیر استاندار همدان در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده اقدامات اثربخشی در سطح استان انجام شده است‌.

وی از راه‌اندازی شهرک صنایع معدنی در استان خبر داد و افزود: این پروژه مهم با هدف ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری تاسیس می‌شود‌‌‌.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان به ظرفیت‌های استان همدان در زمینه سنگهای معدنی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و هماهنگی بین دستگاه های متولی در زمینه استخراج و فرآوری ذخایر معدنی طرحهای اثربخش در سطح استان اجرا کنیم‌.

رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت نیز در نشست فعالان حوزه معدن در استانداری همدان اظهار کرد: استانها در دادن پروانه معادن مجوز دارند اما در مورد سلب و ابقای پروانه ها نیازمند اختیارات بیشتری هستند.

وی ادامه داد: شورای تامین استانها در برخی محدوده ها می توانند به صورت موقت حکم به توقف بدهند.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه ایرادی در توسعه اختیارات استانی سازمان صمت نمی بینم، تاکید کرد: استان همدان در حد اختیارات خودش می تواند مسائل را ساماندهی کند و اگر پرونده هایی از این استان در تهران مانده است به دلیل تراکم پرونده هاست.

وی یادآور شد: بخشی از معادن در اختیار کسانی قرار داده شده است که توانایی این کار را ندارند به طور مثال پروانه ای که در اختیار خانم های خانه دار قرار گرفته است.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با طرح این سوال که چرا هر روز محدوده های زیست محیطی باید گسترش پیدا کند گفت: جاهایی که سالها محل معادن بوده است، یکباره اعلام می شود محل زادو ولد قوچ است.

محتشمی پور در اختیار داشتن ماشین آلات و همچنین داشتن سهام را از عواملی دانست که برای شرکت های معدنی موجب امتیاز است.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت ادامه داد: با روند کاهش سریع پرونده های اکتشافی روبه رو هستیم و مشکلات مربوط به زمین را باید با منابع طبیعی به صورت گفت و گو حل کرد.

وی تاکید کرد: اصل گرفتن بارنامه را قبول داریم چون بار در جاده وجود دارد اما با اینکه هزینه های اضافه پرداخت کنیم، مخالف هستیم.

محتشمی پور گفت: باید سامانه های دولتی مورد ارزیابی قرار گیرند تا به یکدیگر وصل شده و از تعدد آنها جلوگیری شود.

وی در باره قانون یک درصد فروش معادن نیز تصریح کرد: این برای زمانی است که از طرف معادن خسارت وارد شده است به طور مثال به کشاورزان آسیب زده است و اینگونه خسارت باید احصا شود.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت یادآور شد: آرای شورای عالی معادن اگر خارج از صلاحیت قانونی باشد، با یک شکایت قابل نقض است.

 

 

 

 

کد خبر: 79376

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0