25 آذر 1402 - 5:00 ب.ظ

ساختار حرفه‌ای فوتبال بانوان مشکل دارد

سرمربی تیم فوتبال بانوان گفت: هرچند چند پله در رنکینگ فیفا صعود کردیم اما هنوز فوتبال بانوان از نظر ساختار حرفه‌ای مشکل دارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ مریم آزمون درباره صعود چهار پله‌ای تیم ملی فوتبال بانوان در رنکینگ فیفا اظهار داشت: در این چند ماهه با توجه به ابزار و امکاناتی که در اختیار داشتیم، تمام تلاش‌مان را انجام دادیم تا بتوانیم بهترین خودمان باشیم. البته تا حدودی هم موفق بودیم. قبل از بازی‌های مرحله اول انتخابی المپیک در میانمار اختلاف ما با این تیم ۲۴ پله بود. اما در حال حاضر ۵ پله با هم فاصله داریم.

وی اضافه کرد: البته نمی‌توانیم فقط به این آمار و رده‌ها بسنده کنیم. ما باید دنبال این باشیم که این پیشرفت و رفتن به رده‌های بالاتر استمرار داشته باشد و همچنین با کیفیت و حرفه‌ای باشند. اگر در بازی‌های مقدماتی المپیک در استرالیا فراتر از انتظار ظاهر شدیم نتیجه تلاش خیلی‌ها در فوتبال بود. مربیان لیگ، برگزاری منظم مسابقات، عملکرد بازیکنان و مربیان پایه در این امر مهم نقش بسزایی داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله که باید بدانیم این است که ما هنوز از نظر ساختار حرفه‌ای و ابزار و امکانات سخت افزاری و نرم افراری با مشکلاتی روبه رو هستیم. هنوز همه باشگاه‌های ما در پایه و لیگ تیم‌داری نمی‌کنند و لیگ‌های پایه نداریم؛ اینها دغدغه‌های من و همکاران ما در فوتبال بانوان است که باید به این مسائل بپردازیم و نباید فقط به این چند رده بالا یا پایین رفتن بسنده کنیم.

وی یادآور شد: پیشرفت و توسعه زمانی محقق می‌شود که از نظر کیفی بتوانیم پیشرفت داشته باشیم و این استمرار داشته باشد. با همه این تفاسیر خیلی خوشحالم از این صعود چند پله‌ای و به بانوان سرزمینم تبریک می گویم و امیدوارم در این مسیر در کنار هم بتوانیم ادامه دهیم.

کد خبر: 85480

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0