21 دی 1400 - 10:45 ق.ظ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:

زیرساخت‌های چندرسانه‎‌ای آموزش مجازی افزایش خواهد یافت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه هم‌اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، برنامه‌های کلان دانشگاه را در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی تشریح کرد.

به گزارش یاقوت نیوز، پیام نجفی گفت: در دو سال اخیر زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش مجازی فراهم شده و باید فرصت آموزش مجازی که دنیا در حال حرکت به سوی آن است حفظ شود.

وی بیان کرد: ترکیب آموزش حضوری-مجازی اتفاق مثبتی خواهد بود و فرصت‎‌های خوبی به دانشگاه و دانشجویان می‌دهد.

البته کیفیت کلاس‌های مجازی با روش‌هایی مثل برگزاری کلاس‌های حضوری رفع اشکال باید افزایش پیدا کند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان افزود: باید از ظرفیت‌های برون‌دانشگاهی نیز کمال استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت زیرساخت‌های آموزش مجازی در شرایط مختلف اظهار کرد: با وجود شرط ارائه 40 درصدی دروس به صورت مجازی، تأکید داریم که حتی دروس حضوری هم باید در سامانه مجازی تعریف شوند.

اگر به هر دلیلی مانند اوج گرفتن پاندمی کرونا، آلودگی هوا و غیره، قابلیت برگزاری کلاس حضوری فراهم نبود، با اطلاع‌رسانی قبلی توسط استاد یا دانشگاه به دانشجویان، آن کلاس به صورت مجازی برگزار شود.

  • زیرساخت‌های چندرسانه‌ای آموزش مجازی افزایش خواهد یافت

نجفی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای افزایش زیرساخت‌های چندرسانه‎‌ای آموزش مجازی گفت: برنامه داریم در هر دانشکده حداقل یک کلاس به تخته هوشمند و تجهیزات تصویربرداری و پخش آنلاین مجهز شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس به صورت مجازی در مقایسه با کلاس‌های حضوری، حتی امکانات چندرسانه‌ای و کمک آموزشی بیشتری به ما برای انتقال مفاهیم به دانشجویان می‌دهد

  • فرصت درآمدزایی اساتید و دانشجویان از طرح‌های برون‌دانشگاهی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اشاره به ظرفیت دانشجویان پژوهش‌محور و نیاز صنایع و اقتصاد کشور به این دانشجویان بیان کرد: ما این امکان را داریم که اساتید و دانشجویان بین‌الملل را درگیر پروژه‌های برون‌دانشگاهی کنیم و دانشجو با انعقاد قرارداد بتواند در کنار تحصیل، یک پروژه عملی را نیز به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: قریب به 3000 دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حال تحصیل در رشتۀ ادبیات فارسی هستند که این یک فرصت طلایی است تا با توجه به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان اصفهان، افزون بر انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، از منظر اقتصادی نیز دست به اقدامات مثبتی در راستای اهداف دانشگاه آزاد بزنیم.

کد خبر: 47178

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0