2 مرداد 1402 - 2:00 ب.ظ

روش‌های کلاهبرداری به بهانه سهام عدالت

روابط عمومی سازمان بورس با تشریح روش‌های کلاهبرداری به بهانه ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت تاکید کرده است که مردم خبرهای مرتبط با سهام عدالت را تنها از رسانه‌های رسمی و معتبر مانند رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌ها دنبال کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ روابط عمومی سازمان بورس در گزارشی به کلاهبرداری برخی به بهانه سود سهام عدالت اشاره کرده و گفته است: متاسفانه هر از گاهی خبرهایی منتشر می‌شود که برخی افراد کلاهبردار از ناآگاهی شهروندان استفاده کرده و به بهانه‌های مختلف از جمله ثبت نام و یا توزیع سود سهام عدالت اقدام به اخاذی می‌کنند.

انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر این که برای ثبت نام سهام عدالت و یا دریافت سود، شهروندان اقدام به “نصب اپلیکیشن و یا نرم‌افزاری ویژه” کنند، یکی از این راه‌های کلاهبرداری است.

همچنین “ارسال پیامک” به شهروندان و درخواست از آنها برای مراجعه به سایت یا نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن و یا کلیک بر روی لینک‌های آلوده از دیگر راه‌هایی است که کلاهبرداری از آنها با عنوان ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان و یا ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت استفاده می‌کنند.

“هک کردن آی‌دی افراد در پیام‌رسان‌ها و ارسال لینک‌های آلوده” و همچنین “تماس‌های تلفنی” از دیگر راه‌های کلاهبرداری و اغوای شهروندان به بهانه ثبت نام برای سهام عدالت و نیز دریافت سود این سهام است.

اکنون هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای سهام عدالت وجود ندارد، در صورتی که قرار باشد ثبت‌نام جدیدی از جاماندگان سهام عدالت صورت گیرد، از رسانه‌های رسمی همانند رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها این موضوع تشریح و اعلام می‌شود، بنابراین مردم خبرهای مرتبط با سهام عدالت را تنها از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کنند.

باید تاکید کرد که برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران نه تنها نیازی به مراجعه حضوری به کافی‌نت‌ها و هیچ جای دیگری ندارند، بلکه نباید روی هیج لینکی کلیک کنند، نباید به سایت خاصی مراجعه کنند، نباید به هیچ پیامکی توجه کنند و نیز نباید مبلغی را برای این کار بپردازند.

کد خبر: 78371

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0