13 دی 1400 - 5:00 ب.ظ

وجود ماینرها تضییع حقوق شهروندان؛

رصد رمز ارزهای غیر مجاز با اپلیکیشن “برق من “

ماینرها (دستگاه ارز دیجیتال) در یک ساعت ۱۳۵۰ وات برق مصرف می کنند که یک ماینر در ماه به میزان ۵ خانه برق مصرف می کند و متاسفانه در ایران به علت قیمت پایین برق هزینه استخراج رمز ارزها کمتر از برخی از کشورهای دنیاست که همین امر باعث افزایش استخراج رمز ارزها در کشورمان شده است.

به گزارش یاقوت نیوز، مدیر دفتر نظارت بر کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق اصفهان گفت: دستگاههای ماینر دارای توان مصرفی برق در رنج های مختلف تا چندین کیلووات می باشند که کاربران این دستگاهها به طور عمده با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارخانه ها و کارگاهها و… اقدام به انشعاب گیری از شبکه های برق می نمایند و به باعث تضعییع حقوق بیت المال می شوند.

حمید رضا جاوری اظهار کرد: بسیاری به سمت این نوع کسب در آمد رفته اند هر چند به صورت غیر قانونی اما شرکت توزیع برق اصفهان به همراه نیروهای انتظامی با جدیت این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد کرده است.

وی افزود: مجازات مالی و قطع برق استفاده کنندگان غیر مجاز ماینرها از جمله اقدامات درخصوص برخورد با افراد خاطی می باشد و شرکت توزیع برق اصفهان در صورتی که مشترکین خانگی ،صنعتی ،کشاورزی دستگاه ماینر داشته باشند برق آنها را قطع و اشتراک آن ها را جمع آوری می کند.

جاوری گفت: در صورتی که هر کدام از شهروندان از وجود ماینر در محل یا منطقه ای مطلع شدند می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۲۱ یا فوریت های برق ۱۲۱ و یا با نصب اپلیکیشن “برق من “ اطلاعات لازم را در اختیار شرکت توانیر و توزیع برق اصفهان قرار دهند.

وی ادامه داد: در اپلیکیشن برق من تمامی خدمات عمومی مورد نیاز بدون مراجعه حضوری در نظرگرفته و اجرا شده و همشهریان می توانند با ورود به رمز ارز غیر مجاز مجاز در قسمت ثبت گزارش ها آن اطلاعات را در اختیار شرکت توزیع برق اصفهان و شرکت توانیر قرار دهند.

وی افزود: هم‌وطنان می‌توانند تخلف‌های مشاهده شده بخش برق را در سامانه «سمات» به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat ثبت کنند تا رسیدگی شود، ضمن اینکه هویت گزارش دهنده محفوظ خواهد ماند.

کد خبر: 46860

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0