29 مرداد 1402 - 5:00 ب.ظ

رزرو بلیت المپیک در پاریس؛ مسیر دشوار نعمت‌زاده

رقابت‌های گرندپری پاریس در حالی ۱۰ شهریورماه آغاز می‌شود که ناهید کیانی می‌تواند با موفقیت در این مسابقات خیال خود را بابت رسیدن به المپیک آسوده کند و مبینا نعمت‌زاده نیز می‌خواهد همچنان امیدهای اندکش را زنده نگه دارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ هوگوپوشان سراسر جهان برای کسب سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ سیستم، روزهای سختی را سپری می‌کنند و با حضور در رویدادهای دارای امتیاز در تلاش هستند تا خود را به ۶ نفر برتر اوزان مختلف رسانده تا از طریق رنکینگ، مسافر پاریس شوند.

در تیم بانوان ایران، ناهید کیانی دارنده مدال طلای جهان و قهرمان یونیورسیاد با امتیازاتی که به دست آورده در رنکینگ جهان تا رتبه چهارم بالا خواهد آمد و جایگاه خوبی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم دارد.

رزرو بلیت المپیک در پاریس؛ مسیر دشوار نعمت‌زاده / خیال کیانی آسوده می‌شود؟

ناهید باید در مسابقات پیش‌رو نیز روی شیاپچانگ رفته تا ابتدا جایگاه خود را حفظ کرده و شاید بتواند آن را ارتقا دهد تا علاوه بر قطعی کردن سهمیه‌اش از طریق رنکینگ، سید خوبی نیز برای المپیک به دست آورد.

دیگر بانوی تیم ایران که برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ تلاش می‌کند، مبینا نعمت‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم است. او حدودا در رتبه پانزدهم رنکینگ المپیکی است و با نفر ششم این وزن تقریبا ۷۰ امتیاز فاصله دارد.

با این حال مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی در نظر دارند تا او به تمامی مسابقات پیش‌رو اعزام شود. مبینا این فرصت را دارد تا با پُر کردن امتیازاتش از طریق تورنمنت‌ها، کسب مدال‌ در مسابقات مختلف و البته اتکاء به ناکامی احتمالی ۶ نفر اول رنکینگ به سهمیه برسد. البته تمامی اینها احتمالات است و بعد خواهد بود که نعمت‌زاده بتواند از طریق رنکینگ به پاریس برسد اما مسئولان فدراسیون و کادر فنی می‌خواهند از شانس اندک موجود نیز بهره ببرند.

رزرو بلیت المپیک در پاریس؛ مسیر دشوار نعمت‌زاده / خیال کیانی آسوده می‌شود؟

چنانچه مبینا نتواند از این طریق به المپیک برسد، باید شانس خود را در مسابقات قاره‌ای امتحان کند که آن نیز دشواری خاص خودش را دارد.

کیانی و نعمت‌زاده هفتم نت هشتم شهریور ماه راهی پاریس می‌شوند تا در گرندپری شرکت کنند. مسابقاتی ۶۰ امتیازی که مدال طلای آن می‌تواند سهمیه ناهید را قطعی کرده و امیدهای مبینا را نیز زنده نگه دارد. مسابقاتی که تا حدود زیادی تکمیل این دو نفر را مشخص خواهد کرد. گرندپری پاریس که دروازه‌ای برای رسیدن به المپیک است از ۱۰ الی ۱۲ شهریور برگزار می‌شود.

کد خبر: 79554

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0