14 تیر 1401 - 4:00 ب.ظ

راهکارهای مقابله با تحریم‌ها در صنعت خودروسازی تجاری

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درخصوص راهکارهای مقابله با تحریم‌ها در صنعت خودروسازی تجاری کشور، گفت: باید بتوان میزان داخلی‌سازی را به محصولاتی که دارای پلتفرم مشترک هستند تعمیم داد.

«منوچهر منطقی»‌ در جریان بازدید از شرکت خودروسازی زامیاد تصریح‌کرد: خودروهای تجاری با دارا بودن منابع گسترده‌تر برای تامین و تولید نسبت به خودروهای سواری، به هم افزایی بیشتری در میزان داخلی‌سازی بخش قطعات نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در این زمینه شرکت‌هایی مانند زامیاد موفق عمل کرده‌اند، ادامه‌داد: برای ارتقای این موضوع باید بتوانیم میزان داخلی‌سازی را به محصولاتی که دارای پلتفرم مشترک هستند تعمیم دهیم.

منطقی با اشاره به عرضه خودروهای متنوع باری و مسافری در آینده ای نزدیک توسط شرکت زامیاد، تاکیدکرد: در سبد محصولات شرکت زامیاد، خودروهایی قرار گرفته است که نیاز بازار را تامین خواهد کرد و اگر زامیاد به تیراژ بالاتر دست یابد، مشکلات بازار در زمینه عرضه و تقاضای خودروهای تجاری با کیفیت رفع خواهد شد.

عبور زامیاد از تک‌محصولی

همچنین رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این بازدید اظهار داشت: شرکت زامیاد عملکرد مطلوبی در حوزه مالی، مدیریتی و توسعه محصول داشته است که نتایج آن را در رشد ارزش سهام این شرکت در بازار فرابورس قابل مشاهده است.

«علی نبوی»‌ با یادآوری این موضوع که در سال‌های گذشته شرکت زامیاد حالت تک محصولی داشت، بیان‌داشت: در حال حاضر تحول بزرگی در عرضه محصولات سبک زامیاد رخ داده است و امیدواریم این شرکت با عرضه خودروهایی مدرن، با کیفیت و منطبق بر نیاز بازار، به حرکت رو به رشد خود ادامه دهد.

شرکت زامیاد با تولید بیش از ۱۰ هزار خودرو در ۱۰۰ روز ابتدایی سال، با افزایش ۴۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توانست رکورد جدید ۱۰ ساله را ثبت کند.

کد خبر: 71723

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0