6 دی 1402 - 6:00 ب.ظ

رئیس کمیته استیناف:‌ نتایج باید در زمین رقم بخورد/ سپاهان امتیازی از ما نگرفته است

رئیس کمیته استیناف گفت: باشگاه سپاهان امتیازی از ما نگرفته است از این تیم امتیازی کسر شده که خود آن گرفته و به خود این تیم بازگشته است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ علیرضا صالحی رئیس این کمیته در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آرای صادر شده از سوی کمیته استیناف به این ترتیب صادر شد که ۲ دستورالعمل از طرف سوی سازمان لیگ به تصویب رسیده بود که یکی از آنها ناظر بر قرارداد بود و اصولی باید در قراردادها رعایت می‌شد. دیگری نیز در مورد رعایت سقف بودجه بود که میزان سقف بودجه را اعلام کردند. در همین راستا کارگروهی تشکیل شد که روی قراردادها نظارت داشته باشد. گزارش این کارگروه به کمیته انضباطی ارجاع داده شد و آنها بعد از بحث و بررسی حکم خود را صادر کردند. یک بخش کسر امتیاز بود و دیگری جریمه نقدی دستورالعمل ناظر بر تنظیم قراردادهاست، نه بودجه باشگاه‌ها.

وی افزود: بعد از اعتراض دو باشگاه پرونده به کمیته استیناف آمد. ما اعتقاد داشتیم با توجه به مقرراتی که داریم و اعتقاد بر حفظ یکپارچی فوتبال و اینکه اصل بر این است که نتایج در زمین بازی رقم بخورد، کسر امتیاز را نقض کنیم و میزان محرومیت‌ها را تقلیل دهیم که همین اتفاق هم صورت گرفت. از طرفی باشگاه سپاهان امتیازی از ما نگرفته است از این تیم امتیازی کسر شده که خود آن گرفته و به خود این تیم بازگشته است. با اعتقاد بر رعایت قوانین، این قسمت از حکم که مربوط به کسر امتیاز بود را کنار گذاشتیم و چهار امتیاز این تیم را برگرداندیم. همچنین اجرای حکم بر عهده کمیته انضباطی است.

رئیس کمیته استیناف در خصوص اینکه آیا آن بازیکنانی که از سپاهان قراردادشان اصلاح نشده می‌توانند در بازی با گل‌گهر سیرجان بازی کنند بیان داشت : حکم کمیته انضباطی این است که قرارداد ۶ بازیکن باید اصلاح شود و ما این موضوع را تایید کردیم. یک بازیکن از پرسپولیس و پیام نیازمند و رضا شکاری از سپاهان قرارداد خود را اصلاح کردند. این موضوع حتما باید صورت می‌گرفت! باشگاه‌ها باید قوانین را رعایت کنند. عدم ضمانت اجرا دلیل بر این نیست که اگر کسی تخلف کرد تنبیه نشود. ماده ۱۱۷ انضباطی می‌گوید؛ اگر کسی تخلفی کرد، ولی برای آن تنبیهی در نظر گرفته نشده بود، رکن قضایی می‌تواند یکی از تنبیهات را برای آن در نظر بگیرد. من صلاحیت این را ندارم در این خصوص نظر دهم کیمته انضباطی باید در این مورد تصمیم بگیرد.

صالحی در خصوص پرونده دو فصل گذشته گل‌گهر سیرجان و باشگاه استقلال و باز نگرداندن امتیازات این تیم عنوان کرد: آن موضوع استفاده از بازیکن غیرمجاز بود و این رعایت نشدن دستورالعمل‌ها. در ماده ۶۱ گفته می‌شود اگر بازیکن غیرمجاز باشد بازی ۳ بر صفر می‌شود. این با کسر امتیاز فرق دارد.

وی در پایان در مورد دخالت مهدی تاج در رای کمیته استیناف عنوان کرد: هر زمانی که حکمی صادرشده است این شائبه وجود داشته است. اگر حرفی هست باید از اول باشد از اینکه چرا این حکم صادر شده است. همانطور در این سال‌ها احکام متعددی از سوی استیناف صادر شده که تأیید یا نقض احکام کمیته انضباطی یا اخلاق بوده است.در سیستم دادگستری هم در دادگاه بدوی یک تصمیم می‌گیرند و در دادگاه تجدیدنظر یک تصمیم دیگر.

کد خبر: 85945

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0