15 فروردین 1403 - 3:00 ب.ظ

جدالی فرای دو قطبی فوتبال ایران

یاقوت نیوز- در دهه هفتاد و هشتاد به قدری حساسیت دربی بالا بود که جامعه به سمت دوقطبی شدن پیش رفته بود.

به گزارش یاقوت نیوز؛  تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر را در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌کنند تا دو تیم پرطرفدار فوتبال کشورمان که با خریدهای خود در ابتدای فصل رونق زیادی به نقل و انتقالات لیگ برتر دادند با بازی تماشاگرپسند خود الگویی برای سرخابی ها بخصوص بعد از دربی 103 پایتخت که با عنوان های (قتل فوتبال در آزادی- یک داربی کسل‌کننده دیگر!- سرد، بی‌روح و کسل‌کننده و …) از آن یاد شد باشند.

در دهه هفتاد و هشتاد به قدری حساسیت دربی بالا بود که جامعه به سمت دوقطبی شدن پیش رفته بود؛ گزینه سومی هم وجود نداشت و حتی کسانی که فوتبال را دنبال نمی‌کردند مجبور به انتخاب بودند؛ یا آبی یا قرمز. چاره‌ای نبود و حتی برخی که هیچ علاقه‌ای به فوتبال نداشتند و حتی نام بازیکنان سرخابی‌ را نمی‌دانستند برای اینکه از قافله عقب نمانند در تاکسی و اتوبوس برای تیم رقیب کُری می‌خواندند. اما اکنون دربی استقلال و پرسپولیس دیگر اولویت اکثریت جامعه نیست و به تعبیری منطقی تر فوتبال ما دیگر دو قطبي نيست و تيم‌هايي مانند سپاهان، ذوب آهن، تراكتورسازي و فولاد در فوتبال کشورمان قد علم كرده‌اند. تیم هایی که هر چند عنوان شهرستانی بر آنها اطلاق می شود ولی هواداران زیادی در گوشه گوشه کشورمان دارند.

سپاهان و تراکتور اکنون در جدول رده بندی پس از استقلال و پرسپولیس صاحب جایگاه‌های سوم و چهارم جدول هستند. سپاهان حالا مردی را روی نیمکت نشانده که حکم خون تازه در رگ را دارد؛ این تیم که که نتوانست با محرم نویدکیا، اسطوره و کاپیتان سابقش رؤیای قهرمان‌شدنش را محقق کند در این فصل با تمام کارشکنی ها و دست اندازه های که برایش ایجاد کردند با حضور مورایس انگیزه زیادی برای رسیدن به موفقیت دارد.

تراکتور هم دیگر تیمی است که همچنان مدعی قهرمانی است؛ این تیم از لحاظ داشتن مهره در حدو‌اندازه‌های قهرمانی است و بعد از زردپوشان اصفهانی که با ۴۰ گل زده زهردارترین خط حمله‌ لیگ را دارند، با۳۰ گل زده صاحب دومین خط حمله قدرتمند لیگ هستند. این بدان معناست که مغز متفکر دو تیم يعني پاکو خمز اسپانیایی در تراکتور و ژوره مورایس پرتغالی در سپاهان به فوتبالی تهاجمی اعتقاد دارند و دوئل شطرنج گونه مربیان خارجی را در این بازی شاهدیم نه دفاع اتوبوسی…

سپاهانی‌ها در صورت پیروزی در این بازی جای تراکتور را در رده سوم می‌گیرند و همچنین طلسم پیروز نشدن در ورزشگاه یادگار امام تبریز را پس از ۳ سال خواهند شکست. از بازیکنان فعلی سپاهان که طعم پیروزی در تبریز را چشیده‌اند می‌توان به محمد کریمی، امید نورافکن و پیام نیازمند اشاره کرد، نکته جالب دیگر اینکه زننده تک گل پیروزی بخش تراکتور در دیدار فصل گذشته در تبریز، رضا اسدی بود که اکنون با پیراهن سپاهان برابر تیم سابق خود باید به میدان برود. ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان به خوبی می‌داند نتیجه هر بازی پیش رو برای این تیم می‌تواند به امضای تمدید قراردادش با سپاهان را رنگ و روی خاصی ببخشد. بازگشت محمدجواد حسین نژاد، محمد دانشگر و پیام نیازمند به تمرینات گروهی تیمش در آستانه بازی حساس با تراکتور تبریز می‌تواند بهترین خبر برای مورایس باشد تا تمام توان خود را برای بازگشت به صدر جدول به کار ببندد.

در آن سوی میدان هم سرخ‌پوشان تبریزی در حال گذراندن یکی از بهترین فصول خود با هدایت پاکو خمس هستند و البته آن‌ها امیدوارند که بتوانند تا پایان فصل در کورس مدعیان بالانشین جدول بمانند و یا مقام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را از آن خود کنند و یا بتوانند با کسب سهمیه آسیایی به کار خود در رقابت‌های فصل جاری پایان بدهند. سرمربی اسپانیایی تراکتور قرارداد خود را به صورت بلندمدت با تراکتوری‌ها تمدید کرده و هنوز 2 فصل دیگر از مدت قرارداد او با سرخ‌پوشان تبریزی باقی‌مانده است.

کد خبر: 89863

نویسنده: : آررزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0