28 بهمن 1402 - 8:00 ق.ظ

کار سپاهان مقابل الهلال سخت بود، سخت تر هم شد؛

وقتی خودمان را باور نداریم

یاقوت نیوز-الهلال با ثبت کامبک مقابل سپاهان توانست بردی ۳ بر یک را مقابل نماینده ایران در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌دست آورد. درست به همان سبکی که قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا حسرت یوزهای ایرانی را ۵۱ ساله کرد.

یاقوت نیوز / آرزو غفوری

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حالی که نیمه اول بازی برابر الهلال در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به سود خود به پایان برده بود، در نیمه دوم اسیر قدرت حریف و بازیکنان گران قیمت این تیم شد و بازی را واگذار کرد.
اولین نکته هم این دیدار آمار خیره کننده الهلال در مالکیت توپ بود. جایی که الهلال طبق آمار رسمی ارائه شده توسط ای اف سی، 77 درصد مالکیت توپ را به خود اختصاص داده بود و سپاهان در خانه تنها 23 درصد مالکیت داشت. البته که نمی توان از ۱۰ نفره شدن سپاهان در نیمه دوم و تاثیر این اتفاق به سادگی گذشت اما تسلط بالای بازیکنان الهلال روی توپ و البته کیفیت بازیکنان این تیم باعث شده بود اغلب سپاهان توپ را به حریف سپرده و سعی در استفاده از فوتبالی واکنشی داشته باشد. در بخش شوت به دروازه نیز الهلال وضعیت بهتری داشت و شش شوت از دوازده ضربه این تیم درون چارچوب بود که سه ضربه آن توسط نیازمند مهار شد و سه گل هم به ثمر رسید. سپاهان هم از شش شوت، سه شوت در چارچوب داشت که تنها یک بار توپ رامین از خط دروازه یاسین بونو عبور کرد.
نکته دیگر این بازی اخراج محمد دانشگر از زمین مسابقه بود. با اخراج دانشگر و محرومیت هادی محمدی، سپاهان برای بازی برگشت با الهلال فقط یک مدافع وسط تخصصی در اختیار دارد. هادی محمدی در آخرین دیدار مرحله گروهی سپاهان باتوجه به کارت قرمزی که گرفت، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر جریمه هزار دلاری چهار جلسه محروم شد تا این مدافع و تیمش حسابی نقره داغ شوند.محمدی که همچنان سه جلسه محرومیت وی باقی مانده در بازی برگشت در ریاض هم نمی‌تواند تیمش را همراهی کند تا ژوزه مورایس مجبور باشد از یک بازیکن غیرتخصصی در پست مدافع وسط و به عنوان زوج سیاوش یزدانی استفاده کند. مورایس در مسابقه مقابل الهلال پس از اخراج دانشگر از امید نورافکن در پست دفاع وسط استفاده کرده و قبلاً هم محمد قربانی هافبک خود را در چنین پستی بازی داده بود و به نظر می‌رسد یکی از این دو بازیکن در بازی بعدی مجبور به تشکیل زوج دفاعی طلایی‌پوشان برابر الهلال در عربستان باشد.
در نهایت آبی‌پوشان شهر ریاض با شکست دادن سپاهان، به بیست‌ویکمین برد پیاپی خود در بازی‌های رسمی دست پیدا کردند و حالا در یک‌قدمی صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند. شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی با 10 نفره مغلوب الهلال عربستان شدند که حالا باید خود را برای سفر به ریاض آماده کنند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های الهلال عربستان و سپاهان ایران روز پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر: 87936

نویسنده: : آررزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0