20 شهریور 1402 - 9:13 ق.ظ

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی:

دانشگاه‌ها در سال گذشته بر ۲ ابرچالش غلبه کردند

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: نظام آموزش عالی کشور و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی گذشته بر ۲ ابرچالش «دشواری بازگشایی بعد از دوران کرونا» و «اغتشاش‌ها» غلبه کردند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ حسن زمانیان امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار داشت: در سال گذشته در آموزش عالی دو ابرچالش را شاهد بودیم، نخست بازگشایی بعد از تعطیلی طولانی مدت کرونا و دومین چالش هجمه دشمن به دانشگاه ها با بروز اغتشاش بود که هر دو با موفقیت به پایان رسید.

وی در این اجلاس که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان افزود: زمینه های راه اندازی ۲ پژوهشکده شیمی دارویی و پژوهشکده استحصال عناصر راهبردی فراهم شده است و به زودی با مجوز شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز می کنند.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یکی از از دستاوردهای پژوهشکده شیمی دارویی را برای اولین بار تولید داروی هپارین عنوان کرد.

 

دانشگاه‌ها در سال گذشته بر ۲ ابرچالش غلبه کردند

 

زمانیان همچنین درمورد پیشرفت روند ساخت پارک بین المللی علم و فناوری خاطرنشان کرد: در قدم اول تفاهم نامه ای با شهر آفتاب امضا شد تا در مجموعه پردیس شهر آفتاب متعلق به پارک بین المللی علم و فناوری ۲۰۰ هزار متر مکعب ساختمان پذیرای شرکت های دانش بنیان در این پارک باشد.

وی درمورد تغییرات در روند برگزاری جشنواره های بین المللی خوارزمی هم گفت: میزان جوایز این جشنواره با در نظرگرفتن گرنت که به جایزه اضافه شده به یک میلیارد تومان رسیده است و در نتیجه این امر، میزان طرح های داخل کشور دریافت شده در دبیرخانه این جشنواره ۱۰۰ درصد و طرح های خارج از کشور ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از تشکیل شورای حکیمان در این سازمان خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات انجام شده اولویت های پژوهشی تا سال ۲۰۵۰ احصا شد که یکی از موارد این اولویت ها توسعه سوخت پاک هیدروژن است که به دلیل ذخایر بالای سوخت فسیلی در کشور در توسعه این نوع سوخت مزیت داریم به همین دلیل مرکز سوخت پاک هیدروژن را راه اندازی کردیم.

زمانیان در ادامه سخنانش به اهمیت گرافن در تولیدات صنعتی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۷۰ مرکز پژوهشی از ۲۳ کشور دنیا در این موضوع به دلیل خواص و اهمیت زیاد آن کار می کنند و ما سازمان ملی گرافین را در سازمان راه اندازی کردیم.

این اجلاس با حضور شماری از روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده های وابسته وزارت علوم امروز و فردا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

کد خبر: 80993

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0