1 مرداد 1402 - 12:00 ق.ظ

جلوگیری از خوردگی تجهیزات صنعتی با انواع محلول‌های ایرانی

تولید انواع محلول‌ها و سیالات ضد رسوب، خوردگی و زنگ‌زدگی توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موجب جلوگیری از خروج ارز و افزایش دوام تجهیزات صنعتی درکشور شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محلول‌های ضد رسوب، زنگ‌زدگی و خوردگی که به نام «میتره» شناخته می‌شوند، در دو نوع گرم و سرد، رسوب زدایی و رفع گرفتگی‌ها، جرم‌گیری لوله‌ها وجلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد میتره‌ها دامنه گسترده‌ای دارد و از مصارف خانگی، تا خودرویی و صنایع را شامل می‌شود.

محمدهادی شعله مدیرعامل شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان مهرافزا با تشریح توانمندی محققان و فناوران این شرکت در تولید انواع محلول‌های ضد رسوب گفت: با اختراع و کسب دانش فنی محصولات فناور در حوزه رسوب‌زدایی و جلوگیری از خوردگی که با عنوان میتره شناخته می‌شوند، موفق شدیم بخشی از نیاز بازار و صنایع به این فرآورده‌ها را تامین کنیم.

وی به تنوع و گستردگی تولیدات این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: از جمله تولیدات شرکت آبریزان می‌توان به انواع محلول‌های ضدرسوب و ضدخوردگی میتره‌های صنعتی، محلول‌های رسوب‌بردار میتره‌های سرد، میتره خودرویی، رسوب بردار پکیج های گرمایشی و سرمایشی، میتره CS شامل ضدیخ، ضدجوش، ضدرسوب، ضدخوردگی و ضدکف و میتره های ویژه کشتی اشاره کرد.

 

 

 

این فناور با یادآوری فرموله و سنتز کردن انواع بایوسایدها و آنتی بیوفولینگ های تخصصی و نسل جدید آنتی اسکالانت های پلیمری و پلیمری-فسفناته با هدف بی نیازی از واردات نمونه‌های خارجی خاطرنشان کرد: همچنین این شرکت با فرموله و تولید مواد ضدخوردگی سیالات نفتی و همچنین انواع آنتی فوم‌های صنعتی، گامی در راستای تولید محصولات تخصصی در فرآورده های هیدروکربنی برداشته است.

شعله همچنین درباره اهمیت و جایگاه تولید سیالات صنعتی از جمله محلول‌های ضد رسوب و ضد خوردگی اظهار داشت: با توجه به بالا بودن دانش فنی محصولات مبنی بر کنترل خوردگی و ضرورت افزایش عمر سیستم‌های بزرگ بیشتر مخاطبان این محصولات، پالایشگاه‌های گازی، پتروشیمی ها، کارخانجات فولاد، نیروگاه ها، صنایع خودروسازی هستند.

وی با بیان این‌که محصول میتره سرد و صنعتی هیچگونه نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، تصریح کرد: تولید داخلی این محصول و با توجه به مخاطبان ما که صناع بزرگ نفت و گاز است، از خروج ارز تقریبا و سرمایه های ملی جلوگیری می کند، چراکه با وجود کیفیت منحصر به فردو برخورداری از گواهینامه های مورد تایید بین المللی از قیمت مناسبی نسبت به محصولات دیگر که کارایی پایین‌تری دارند، برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان مهرافزا از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم خبر داد و گفت: با وجود تیم گسترده تحقیق و توسعه، محققان بسیاری به صورت غیر حضوری و به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

کد خبر: 78317

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0