30 آذر 1400 - 12:00 ق.ظ

تولید دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز برای اولین بار در ایران

مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز را برای اولین بار در ایران تولید کرده ایم که در مقابل نمونه های خارجی برابری ندارد.

به گزارش یاقوت وطن، قره‌خان مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز گفت: ژنراتور نانو حباب ساز دستگاهی است که قطر حباب‌های اکسیژن را در مقیاس نانو تولید می‌کند تا در داخل آب به راحتی حل شود. اگر قطرات در مقیاس نانو باشند پایداری حباب‌های اکسیژن در سیال بیشتر می‌شود و بیشتر از حالت اشباع، اکسیژن در داخل آب می‌ماند.

وی افزود: نمونه‌های آمریکایی و کره‌ای دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز تا ۶۰ الی ۸۰ نانو متر می‌توانند قطر حباب را کاهش دهند، اما تولید داخل این دستگاه تا ۴۰ نانو متر قطر حباب را کاهش داده که باعث پایداری و انحلال بیشتر سیال می‌شود. این دستگاه تائیدیه و گواهی مرکز ستاد نانو ریاست جمهوری و وزارت بهداشت را اخذ کرده است.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربرد دستگاه ژن راتور نانو حباب ساز ایرانی بیان کرد: دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز ساخت داخل در گلخانه‌های هیدروپنیک کاردبرد دارد و در محلول برای گیاهان تهیه شده استفاده می‌شود. به کمک این دستگاه، محلول تهیه شده را می‌توان غنی از اکسیژن کرد که این عمل باعث سلامت گیاه، جذب بیشتر برای گیاه و افزایش باروری آن می‌شود. باتوجه به اینکه این دستگاه در شیلات نیز کاربرد دارد می‌تواند باعث افزایش تراکم استخر ها، کاهش تنش ماهی و پرواری ماهی شده، زیرا اکسیژن بیشتر، باعث سوخت و ساز ماهی می‌شود.

قره‌خان گفت: دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز ایرانی به چند کشور اروپایی از جمله بلاروس صادر شده است. توسط این دستگاه ۲۰ تا ۲۵ درصد در حوزه پرورش گیاه در گلخانه‌ها افزایش برداشت داشته ایم. این دستگاه علاوه بر اینکه نمونه داخلی ندارد، قیمت آن نیز نسبت به دو نمونه خارجی که با نمونه ایرانی برابری نمی‌کند، نصف قیمت خارجی است.

104

کد خبر: 31663

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0