علیرضا اصغر زاده  مدیر کل بیمه سلامت استان اعلام نمود

تمرکز بیمه سلامت به استفاده از راهکارهای منتهی بر هوش مصنوعی در آینده نزدیک

از اواخر سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۸۸ نفر از زوج‌های نابارور استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ همزمان با هفته بیمه سلامت نشست خبری با مدیر کل این مرکز علیرضا اصغرزاده برگزار گردید وی در جمع  اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن قدر دانی از همکاری مستمر اصحاب رسانه در انعکاس اخبار این مرکز بیان داشت :  طی ۲ ساله گذشته وخصوصا در دولت سیزدهم بیمه سلامت اقدامات بسیار مطلوبی طبق قوانین مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت انجام داده است.

علیرضا اصغر زاده  اعلام نمود : از اواخر سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۸۸ نفر از زوج‌های نابارور استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شده‌اند همچنین در مناطق کم‌برخوردار استان با شناسایی و نشا‌ندار کردن زوج های نابارور ۳ هزار و ۵۶۰ نفر از این افراد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده ایم .

وی اذعان داشت :  بنا بر تفاهم‌نامه با دو  نهاد بهزیستی و کمیته امداد استان، ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی و ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بیان داشت :  ۵۹ بسته خدمتی اعم از گفتار درمانی، فیزیوتراپی، رفتار درمانی و حتی ارتوپدی فنی در راستای ارائه خدمات جامع‌تر در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفته است .

وی از دیگر اقدامات موثر در دولت سیزدهم را تحت پوشش قرار دادن  افراد فاقد بیمه به صورت رایگان.بیان نمود و افزود :  سازمان بیمه سلامت موظف است پنج دهک اول جامعه را در صورت فاقد بیمه بودن به صورت رایگان بیمه کند و در حال حاضر ۶۲۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند واز این تعداد ۴۳۰ هزار نفر به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند  و دهک ۶ تا ۱۰ با پرداخت مبلغ جزئی از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و همچنین در صورت بستری شدن در بیمارستان هزینه بستری ۳ دهک اول جامعه به صورت کاملا رایگان می باشد .

وی در ادامه گفت :  از ۶۲۰ هزار بیمه شده استان ۴۶۱ هزار نفر روستاییان، ۷۷ هزار نفر کارکنان، ۵۹ هزار نفر بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر سایر اقشار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان ازشناسایی و نشان دار شدن ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادردر استان  از مهرماه ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد و افزود : تا کنون ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه از طریق سامانه و از سوی صندوق بیماران صعب‌العلاج به این بیماران پرداخت گردیده است به طوری که  ۱۱ میلیارد تومان فاکتور  تا به امروز به بیماران پرداخت شده است و از آبان ماه سال جاری نیز فاکتور‌های بیماران جهت پرداخت جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ۱۲ شهرستان استان تنها در ۶ شهرستان اداره‌ بیمه سلامت مستقر است، افزود : مابقی شهرستا‌ن‌ها از طریق دفاتر پیشخوان که بازوی نظارتی و اجرایی این اداره‌کل محسوب می شود جهت ثبت‌نام اقدام می نمایند .

وی سازمان های طرف قرارداد با بیمه سلامت را  ۷۷۲ مؤسسه، ۲۰ آزمایشگاه، یک مؤسسه پزشکی هسته‌ای، ۱۲ بیمارستان، ۲۳۵ داروخانه و کانکس دارویی، ۲۱ درمانگاه خصوصی، ۲ مروز جراحی محدود، یک مرکز شیمی درمانی، ۱۵ مرکز تصویربرداری، ۱۳۰ مرکز جامع سلامت، ۳۱ مرکز فیزیوتراپی، ۲۱ مرکز توان‌بخشی، ۲۶۸ مطب و ۱۱ ماما عنوان نمود .

اصغرزاده همچنین بیان داشت : در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

وی تعداد بیماران صعب العلاج در استان را به تفکیک ، ۵۶ درصد بانوان و ۴۲ درصد  آقایان عنوان نمود که  از این تعداد ۶ هزار نفر در مناطق روستایی و ۴ هزار نفر کارکنان دولت هستند . که در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی، ۶ هزار بیمار اعصاب و روان، ۲ هزار بیمار قلبی و تعداد محدودی بیمار اوتیسمی و اس‌ ام‌ ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علیرضا اصغر زاده ، بیان داشت : طبق برنامه ریزی دولت قرار بر این شده که  کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار ‌گیرند، که  با اجرای این طرح تمامی هزینه‌های درمان، پیشگیری و واکسیناسیون آن‌ها رایگان انجام خواهد شد  و این اقدام در حوزه سلامت از جمله اقدامات موثر و زود بازده می باشد

مدیر کل بیمه سلامت استان  ازدیگر اقدامات  برجسته بیمه سلامت را  تمرکز این بیمه به استفاده از راهکارهای منتهی بر هوش مصنوعی نام برد که در این فرایند  بسیاری از انحرافات و محدودیت‌های موجود برطرف خواهد شد.

کد خبر: 83246

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0