5 مرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

تقویت دیپلماسی آب و انرژی اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌

وزیر نیرو گفت: تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای رییس جمهور این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

علی اکبر محرابیان‌، وزیر نیرو در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دیپلماسی آب و انرژی گفت: تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای رییس جمهور این موضوع با جدیت دنبال می‌شود و در تمام جلسات دوجانبه با کشورهای مختلف بویژه همسایگان این دیپلماسی در دستور کار است.

وزیر نیرو ادامه داد: در سفر اخیر اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران، بین هیات‌ها در این زمینه مذاکرات مفصلی انجام‌ شد و ما نگرانی‌های خود را از اقدامات سد سازی ترکیه در بالا دست اعلام کردیم و در این زمینه گفت‌وگوهایی نیز انجام شد و جمع بندی روسای جمهور این دو کشور این شدتا کمیته‌ای برای بررسی این موضوع با طرفین این دو کشور یعنی وزیر نیرو ایران و کشاورزی ترکیه تشکیل شود تا با مذاکره و هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد نگرانی‌ها به حداقل برساند.

جزییات رایزنی ایران و افغانستان در مورد حقآبه هیرمند

محرابیان‌گفت: در موضوع هیرمند نگران هستیم و بارها گفتیم طرف افغانی اظهار موافقت با حقآبه ایران کرده است اما کافی نیست، لذا مذاکرات مفصلی شده و بزودی سفری به افغانستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در موضوع انرژی توافق‌های خوبی با کشورهای همسایه داشتیم و با روسیه، ترکمنستان، ترکیه، قطر،پاکستان و افغانستان توافقاتی انجام شد که در این مذاکرات هدف ما مبادله است و دواصل مهم رعایت حقوق مردم کشورمان و منافع اقتصادی کشورمان در صنعت برق است.

وزیر نیرو در تکمیل اظهارات خود درباره حقابه هیرمند گفت: ما همچنان‌نگرانیم و این‌نگرانی را به طرف افغانی انتقال داده‌ایم. افغانستان در بیان اظهار موافقت با حقآبه ایران کرده است که این یک قدم مثبتی است ولی برای جمهوری اسلامی ایران کافی نیست‌.

کد خبر: 72684

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0