5 شهریور 1402 - 2:30 ب.ظ

امروز صورت گرفت؛

تعاونی های برتر استان همدان تجلیل شدند

هجدهمین مراسم تجلیل از تعاونی های برتر استان همدان برگزار شد.  

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، هجدهمین مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان همدان مصادف با هفته تعاون با حضور مسئولان استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعاونی های فعال استان در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یوسف شعبانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی استان همدان اظهار کرد: در مجموع ۱۴۵ تعاونی در جشنواره امسال شرکت کرد که از این تعداد ۲۳ تعاونی حائز رتبه برتر است.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر امسال ۵۲ درصد از تعاونی ها شرکت داشتند، افزود: در حال حاضر منتظر اعلام اتحادیه های ملی این جشنواره هستیم.

شعبانی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ تعاونی های استان همدان امسال ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص اقدامات سال گذشته و ۵ ماهه امسال در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون خاطرنشان کرد: تدوین برنامه سه ساله برای توسعه تعاون استان یکی از دستورالعمل ها و محورهای مهم است.

وی با اشاره به اینکه هیات وزیران در اسفندماه سال گذشته سند توسعه بخش تعاون را اعلام کرد،  یادآور شد: در حال حاضر دو هفته است که شورای توسعه تعاون در استان همدان فعال شده و با تشکیل دبیرخانه دائمی این شورای  می تواند در توسعه استان تاثیرگذار باشد.

شعبانی تاکید کرد: امسال توسعه تعاونی های عمرانی شهرستان های استان و توسعه و ترویج تامین نیاز کسب و کار تعاون جزو برنامه هاست.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع تعاونی های ثبت شده ۱۲۹۰ تعاونی در بخش های اقتصادی استان فعالیت دارند.

در ادامه این مراسم چهار تعاونی دار استان به ایراد سخن و نقطه نظرات خود در جمع تعاونی های استان پرداختند.

تعاونی ها حاصل تفکر و خرد جمعی هستند

سید مجتبی حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در خصوص اهمیت و جایگاه تعاونی ها گفت: تعاونی ها حاصل تفکر، خرد جمعی و سرمایه تجمعی یک گروه حداقل سه نفره هستند.

وی بیان کرد: براساس ابلاغیه شورای توسعه تعاون این شورای در استان فعال شده که هدف این است که سهم اشتغال در حوزه تعاونی ها افزایش پیدا کند و تکالیف سند در شورای تعاون گفتگو خواهد شد.

حسینی با تاکید بر حمایت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: برای کمک به بخش خصوصی باید از ظرفیت های بومی و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.

حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اصل این است که می خواهیم اقتصاد مردمی شود چراکه هر کجا مردم ورود پیدا کرده اند توانسته ایم در همه زمینه ها موفق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باید شرایط مهیا شود عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه این کار آغاز شده است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه استان همدان پر قدرت و پرصلابت رو به حرکت و رشد است افزود: همدان در حوزه شهرک فناوری و دانش بنیان از ۵۰ هکتار به ۵۵۰ هکتار رسیده و در حوزه ریلی به چهارراه راه آهن معروف شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۳ تعاونی های برتر استان توسط مسئولان استان تقدیر شد.

 

 

 

 

 

کد خبر: 80230

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0