19 فروردین 1403 - 4:00 ب.ظ

تصویب قوانین تسهیلگر ساخت مسکن در اصفهان ضروریست

یاقوت نیوز- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قوانین تسهیلگر در ساخت مسکن از جمله نیازهای این کلانشهر است و شهرداری باید در این پیوند نگاه ویژه داشته باشد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور روز یکشنبه در صد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تصویب قوانین تسهیلگر در این دیار باید بگونه‌ای باشد که به افزایش ساخت و ساخت و بهبود صنعت احداث مسکن منجر شود.

وی اضافه کرد: ساخت مسکن‌های افقی و خانه‌های دو طبقه مورد تاکید دولت است، لذا در اصفهان نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ساخت مسکن، گزینه مناسب و مفید برای جهش تولید با مشارکت مردم و به نوعی تحقق شعار امسال است، بویژه‌اینکه در سال‌های گذشته در این ارتباط دچار عقب افتادگی بودیم.
مهروی‌پوربا بیان‌اینکه بودجه فرهنگی امسال شهرداری حدود ۶ درصد رشد دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد این بودجه قرار است در پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

محمدرضا فلاح دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز حضور مسوولان کشوری و استانی بین کشاورزان این دیار و شنیدن مطالبات آنان را خواستار شد و گفت: برخی مدیران در باره اعتراض اقشار مختلف پاسخگو نیستند و همین امر سبب ایجاد بحران خواهد شد.

رییس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی نیز گفت: شهردار قصد تغییرات در سطوح مختلف مدیران را دارد، لذا توصیه می‌کنم از نفراتی استفاده شود که تغییر سریع آنان در دستور کار نباشد.

احمدرضا مُصور خاطرنشان کرد: مجموعه عریض و طویل شهرداری به مدیرانی در میدان و نه حاضر در دفاتر و پشت میز نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: رسیدگی به وضعیت مقبره علامه مجلسی و نواحی اطراف مسجد جامع ضروریست زیرا اصفهان به یک محوطه و میدان آئینی نیاز دارد.

محمد نورصالحی با بیان اینکه حضور جهانی مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد که اسرائیل نابود خواهد شد، تصریح کرد: از سوی دیگر مراسم تشییع پیکر شهید زاهدی با شکوه هرچه تمامتر در اصفهان برگزار شد.

ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در جلسه آینده به قید دو فوریت و با رعایت مقدمات و جوانب برای نامگذاری محلی در اصفهان به نام شهید زاهدی اقدام شود.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: متولی بافت تاریخی اصفهان هنوز تعیین نشده است و امسال باید برای این مقوله بیشتر تلاش شود.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پرجمعیت کشور به‌شمار می‌رود.

کد خبر: 89994

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0