12 تیر 1402 - 10:00 ق.ظ

تخصیص اعتبار آزمایشگاهی به پژوهش‌های اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: پژوهش‌های اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری اعتبار ویژه شبکه آزمایشگاهی دریافت می‌کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ شقایق حق‌جوی جوانمرد افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که موضوع پایان نامه آنها جزو اولویت های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری است، اعتبار ویژه در شبکه آزمایشگاهی می گیرند.

وی یادآور شد:‌ امسال به پژوهش‌هایی که با تشخیص ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی در راستای اولویت‌های پژوهشی کشور باشند، اعتبار ویژه ای برای دریافت خدمات آزمایشگاهی تخصیص داده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: این مرکز با هدف هم‌افزایی و انجام هماهنگی بین ستادهای توسعه فناوری در حوزه فناوری های نوظهور و پیشرفته، در تکمیل و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور فعالیت می کند.

حق‌جو خاطرنشان کرد: کمک به تامین نیازها و پیشبرد اولویت های پژوهشی کشور مرتبط با هر یک از ستادهای زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از طریق تامین زیرساخت، از برنامه های مرکز توسعه فناوری های راهبردی است.

وی همچنین گفت: تامین امکانات و به‌ ویژه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز در قالب تخصیص اعتبار دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، از جمله برنامه‌های مهم این مرکز در سال جاری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر اعتبارات عمومی تخصیص یافته به اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شبکه آزمایشگاهی، اعتبارات ویژه ای به طرح‌های برنامه محور اختصاص یافته است. یکی از طرح‌های مهم از این دسته از اعتبارات برنامه محور، طرح‌های اعتباری مبتنی بر اولویت‌های پژوهشی توسعه فناوری با تشخیص و اعلام ستادهای توسعه فناوری‌ است. در قالب این طرح، اعتباری تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به پژوهشگران مشمول معرفی شده تخصیص می یابد.

حق‌جو درباره شیوه ثبت درخواست و بهره‌مندی از اعتبارات این طرح‌ها، اظهار داشت: اولویت های پژوهشی ستادها از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی و پایگاه اینترنتی ستادها اطلاع رسانی می شود و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با انتخاب طرح ویژه هر ستاد در بخش اعتبارات باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی و بارگذاری مستندات لازم، درخواست فعال سازی اعتبار را ثبت کنند. در صورت تایید درخواست ها از سوی نماینده ستاد، اعتبار برای متقاضی فعال می شود.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علاقمندان می توانند برای آگاهی از اولویت های پژوهشی هر ستاد و شیوه ثبت درخواست اعتبار، به صفحه اولویت های پژوهشی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران مراجعه کنند.

کد خبر: 77650

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0